اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

April 25, 2022
16:42 دوشنبه، 5ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135354

سرمایه‌گذاری استارت‌آپ استودیوی دایان روی بی‌ فیلتر

 
استارت‌آپ استودیوی دایان روی بی فیلتر (BI filter)، استارت‌آپ فعال در حوزه سرمایه‌گذاری هوشمند بورس و رمزارز، سرمایه‌گذاری کرد.
 
محمدجواد حسنی بنیان‌گذار استارت‌آپ بی‌ فیلتر در گفت‌وگو با پیوست می‌گوید: از شهریور ۹۹ اپلیکیشن بی‌ فیلتر اجرایی شده، اما سایت بی فیلتر از سه سال گذشته نیز فعال بوده است.
 
حسنی دلیل تاسیس استارت‌آپ بی فیلتر را رفع سه اشکال عمده در سرمایه‌گذاری‌های سنتی می‌داند و می‌گوید: افراد به دلیل تنوع و گستره زیاد بازارهای سرمایه‌گذاری نمی‌توانند هم‌زمان بهترین موقعیت‌ها را برای سرمایه‌‌گذاری شناسایی کنند و از سویی دیگر شناخت موقعیت‌های مستعد برای سرمایه‌گذاری نیاز به مهارت دارد. در نهایت هم اینکه هیجانات و احساسات شخصی به شدت در سرمایه‌گذاری موثر است؛ در واقع بی‌ فیلتر توانسته است به کمک هوش مصنوعی گستره وسیعی از اطلاعات را پوشش دهد و با فیلترهای کاربردی کاربران را به سمت نیازهای واقعی آنها سوق دهد. از سویی دیگر اپلیکیشن بی‌ فیلتر روبات‌محور است و پیشنهادهایی که به کاربران داده می‌شود فارغ از احساسات و هیجانات آنی است و همین عامل کمک می‌کند تا کاربران تصمیمات منطقی‌تری بگیرند.حسنی باور دارد رفع این مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری هدف عمده فعالیت بی فیلتر است.
 
او همچنین درباره نحوه عملکرد این اپلیکیشن می‌گوید: اپلیکیشن بی فیلتر تلاش می‌کند به کمک الگوریتم‌های متعدد هوش مصنوعی در سطوح مختلف، بازار بورس ایران و رمزارزها را پایش کند. این ابزار می‌تواند داده‌های مالی و سری‌های زمانی را تحلیل و در واقع بر اساس مدل‌هایی که می‌سازد افراد را نسبت به ادامه روند قیمت‌ها و بهترین فرصت‌ها مطلع کند.
 
به گفته حسنی، در حقیقت بی فیلتر یکسری فیلترهای تکنیکال ارائه می‌دهد که افرادی که استراتژی‌هایی خاص در سرمایه‌گذاری دارند هم می‌توانند به کمک این فیلترها و داده‌ها اطلاعات مورد نیاز خود را با استراتژی‌های خاص خود تطبیق دهند.
 
 
 
 
مخاطبان بی فیلتر
علی رنجبر مدیر پروژه بی فیلتر نیز درباره بازار هدف و مخاطبان اصلی بی فیلتر می‌گوید: بی فیلتر سه مخاطب اصلی دارد، دسته اول افرادی که دانش بورسی ندارند و در جست‌وجوی کسب اطلاعات هستند، دسته دوم افرادی که در بازار بورس معامله‌گری می‌کنند و وضعیت بازار را برای کسب بیشترین سود دنبال می‌کنند و دسته سوم تحلیلگرانی هستند که می‌خواهند بازار را به طور کامل تحلیل کنند و نیاز به فیلترها و چارت‌های هوشمند دارند و بی فیلتر تمام مخاطبان این نیازها را پوشش می‌دهد.
 
رنجبر همچنین دلیل سرمایه‌گذاری دایان روی بی فیلتر را افزایش مخاطب و توسعه محصول بی فیلتر عنوان می‌کند.
 
او در رابطه با چگونگی عملکردهای هوش مصنوعی و عملکرد بی فیلتر توضیح می‌دهد: تاریخچه عملکرد سال‌های قبل بورس و الگوریتم‌های بازار سرمایه در بی فیلتر موجود است و هوش مصنوعی از روی همان داده‌ها می‌تواند دغدغه‌ها و قابلیت‌های مورد نیاز افراد مشتاق به بازار سرمایه را تشخیص دهد. در واقع بی فیلتر تمام اطلاعات مورد نیاز در زمینه بازار سرمایه را پوشش می‌دهد و با قابلیت‌هایی مثل شناسایی فرصت ها در بخش فیلتر هوشمند، ارائه فیلترهای عمومی و پیشرفته در بازه‌های زمانی متفاوت، تحلیل نمادها و فیلتر نمادها به کمک هوش مصنوعی، و نمایش اطلاعات نمادهای بورسی در پایان روز، به کاربران کمک می‌کند.
 
حسنی با توجه به سرمایه‌گذاری‌های جدید در بی فیلتر چشم‌انداز آینده این پلتفرم را مثبت قلمداد می‌کند و می‌گوید به زودی ویژگی‌هایی مثل پیشنهاد زمان ورود وخروج، پیشنهاد حجم خرید و فروش، مدیریت پرتفو و افزایش بازارهای مالی نیز به این پلتفرم اضافه می‌شود.
 
همچنین در چشم‌انداز آتی آنها همکاری با کارگزاری‌های دیگر برای امکان خریدوفروش سهام، همکاری با صرافی‌ها برای امکان خریدوفروش رمزارزها و آموزش مباحث رمزارز و بورس نیز پیش‌بینی شده است.
 
حسنی در پایان می‌گوید: بی فیلتر در مرحله‌ای است که بدون هیچ‌گونه فعالیت بازاریابی‌ای تاکنون ۲۱ هزار ثبت‌نام در نرم‌افزار و ۱۷۰۰ کاربر فعال روز داشته است و بیش از ۱۱۰۰ نفر حداقل یک پرداخت روی پلتفرم انجام داده‌اند و این موضوع به خودی خود نشان می‌دهد بی‌ فیلتر مسیر درستی را در پیش گرفته است.
 
تیم عملیاتی بی‌ فیلتر حالا در مرکز رشد دانشگاه قم مشغول فعالیت هستند و تیم مارکتینگ این مجموعه در استارت‌آپ استودیوی دایان در تهران فعالیت می‌کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.