تلفن همراه

گوشی

April 27, 2022
10:59 چهارشنبه، 7ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135398

تعویض قطعات اصلی موبایل باید با همگام‌سازی همراه باشد

 
یک کارشناس حوزه فناوری گفت: قطعات اصلی موبایل پس از تعویض باید با دیگر قطعات همگام‌سازی یا به اصطلاح کالیبره شوند، در غیر این صورت شاهد اختلال در عملکرد گوشی موبایل خواهیم بود.
 
فرشاد مهرانپور با بیان اینکه یکی از چالش‌های کاربران موبایل مواجهه با اختلالات متعدد پس از تعویض قطعات معیوب همچون صفحه نمایش است، گفت: دلیل این اختلالات، کالیبره نشدن قطعه تعویض‌شده با دیگر قطعات گوشی موبایل است. معمولا برداشت کاربران به محض مشاهده اختلال در عملکرد قطعه تعویض‌شده، غیراصلی بودن آن قطعه است، در صورتی که لزوما چنین نیست. به عنوان مثال بعد از تعویض صفحه نمایش ممکن است لمس صفحه نمایش دستگاه به درستی کار نکند و در مدل‌هایی که حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار دارد، ممکن است قفل دستگاه سریع باز نشود، درواقع دلیل این نوع اختلالات تعویض قطعه خارج از استاندارد شرکت سازنده است.
 
وی با بیان اینکه مراکز رسمی خدمات پس از فروش در سراسر دنیا، تحت نظارت برندهای تولیدکننده موبایل فعالیت می‌کنند، افزود: اما با توجه به عدم فعالیت مستقیم برندها در بازار ایران پس از تحریم‌ها، مراکز خدمات پس از فروش از لایه نظارتی برندها خارج شده و معدود مراکزی هستند که همچنان بر اساس استانداردها و قوانین برندها اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.
 
این کارشناس حوزه فناوری خاطرنشان کرد: مراکزی که تحت نظر برندها آموزش دیده و استانداردسازی شده‌اند، برای رفع  مشکل ناهماهنگی قطعات تعویض‌شده آن‌ها را با استفاده از تجهیزات تخصصی و نرم‌افزارهای اختصاصی، کالیبره می‌کنند. کالیبره درواقع تعریف، تنظیم و هماهنگ‌سازی قطعه جدید با سایر قطعات گوشی موبایل است. قطعاتی مثل صفحه نمایش، باتری، اسپیکر، دوربین‌ها و سنسورها قابلیت کالیبره شدن دارند و باید توجه داشته باشید که برای تعمیر موبایل حتما به مراکز معتبر که در سامانه جامع گارانتی معرفی و رتبه‌بندی شده‌اند مراجعه کنید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.