اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 27, 2022
11:16 چهارشنبه، 7ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135403

تیک تاک پردانلودترین اپلیکیشن جهان در فصل اول 2022 شد

 
داده‌های آماری «Sensor Tower» مربوط به فصل اول 2022 نشان می‌دهند تیک تاک با 175 میلیون بار دانلود از ابتدای سال 2022، توانسته عنوان پردانلودترین اپلیکیشن سراسر جهان را در سه ماهه اول سال جاری میلادی از آن خود کند.
 
گفتنی است از زمان راه‌اندازی اولیه، این برنامه تاکنون بیش از 3.5 میلیارد بار دانلود شده است. با این حساب، تیک تاک اولین برنامه غیر محصول متا محسوب می‌شود که توانسته به چنین نقطه عطفی دست پیدا کند. به گفته Sensor Tower، از ابتدای سال 2018 تاکنون، هیچ اپلیکیشنی نتوانسته از نظر تعداد دفعات دانلود از تیک تاک پیشی بگیرد.
 
براساس همین گزارش، از ابتدای سال 2018 واتس‌اپ 250 میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده است.
 
این شبکه اجتماعی طی ماه‌های اخیر بروزرسانی‌های کاربردی را برای کاربران خود منتشر کرد. همچنین اخیرا پلتفرم توسعه واقعیت افزوده خود با نام Effect House را نیز راه‌اندازی کرده است.
 
 
تیک تاک، پردانلودترین برنامه اپ استور
بررسی تعداد دفعات دانلود تیک تاک در بین کاربران سراسر جهان در دستگاه‌های آیفون و آیپد نیز نشان می‌دهد مجددا تیک تاک توانسته در سه فصل گذشته پردانلودترین برنامه باشد. تعداد دفعات دانلود این اپلیکیشن در اپ استور طی سه ماهه اول 2022 از مرز 70 میلیون بار دانلود فراتر رفت.
 
یوتیوب، واتس‌اپ، اینستاگرام و فیس‌بوک دیگر برنامه‌های محبوبی هستند که تعداد دفعات دانلود آنها نسبت به سه ماهه سال گذشته تغییر چندانی نکرده است.
 
برآوردهای انجام شده از سوی Sensor Tower شامل تعداد دفعات دانلود روی آیفون، آیپد و از طریق گوگل پلی در سراسر جهان از تاریخ اول ژانویه تا 31 مارس 2022 می‌شود. گفتنی است این آمار شامل تعداد دفعات دانلود از طریق فروشگاه‌های شخص ثالث نمی‌شود.
 
وضعیت تعداد دانلود تیک تاک در آسیا، آمریکا و اروپا
گفتنی است علیرغم ممنوعیت اپ تیک تاک در هند که یکی از بزرگترین بازارهای اپلیکیشن جهان محسوب می‌شود، تیک تاک مجددا موفق شده رتبه سوم آسیا را نیز از نظر تعداد دفعات دانلود از آن خود کند. اما در اپ استور رتبه اول را از آن خود کرد و در گوگل پلی در جایگاه هفتم آسیا ایستاد.
 
با نگاهی به تعداد دفعات دانلود تیک تاک در ایالات متحده، به خوبی مشخص است که این برنامه از سه ماهه اول 2021 در هر فصل پردانلودترین اپلیکیشن بوده است. البته برنامه محبوب زوم توانست در سه ماهه چهارم 2020 تیک تاک را شکست دهد. اما از فصل اول 2021، تیک تاک و یوتیوب دو برنامه محبوب اپ استور در ایالات متحده بودند.
 
در اروپا نیز تیک تاک توانست به خوبی بدرخشد. در چهار فصل گذشته در اروپا، تیک تاک و واتس‌اپ در دو رتبه اول جدول و اینستاگرام در فصل قبل با یک رتبه سقوط، در جایگاه چهارم ایستاد. البته واتس‌اپ طی هفت فصل گذشته، برترین اپلیکیشن اپ استور اروپا بوده و تیک تاک در همین بازه زمانی پردانلودترین برنامه گوگل بوده است.
 
 
تعداد دانلودهای اپ استور و گوگل پلی استور در سراسر جهان
تعداد دانلودهای اپ استور در سراسر جهان در سه ماهه اول 2022 با رشد 2.4 درصدی به 8.6 میلیارد دفعه رسید. تعداد دانلود اپ استور و گوگل پلی استورنیز با رشد 1.4 درصدی رقمی حدود 36.9 میلیارد بار دانلود اپلیکیشن گزارش شده است.
 
از آنجایی که تعداد کاربران اندروید به مراتب بیشتر از کاربران آیفون است، تعداد برنامه‌های دانلود شده در دستگاه‌های اندرویدی بسیار بیشتر بوده و تعداد دانلودهای گوگل پلی در طول سه ماهه به 28.3 میلیارد رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.