تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 27, 2022
11:34 چهارشنبه، 7ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135408

تاکید مخبر بر نقش مهم شرکت ملی پست در کسب وکارهای اینترنتی و خانگی

 
 معاون اول رییس جمهور با قدردانی از زحمات و تلاش کارکنان شرکت پست به ویژه در دوران شیوع کرونا تأکید کرد: باید شرکت ملی پست ایران با توجه به وضعیت جدید اداره کشور و افزایش کسب وکارهای اینترنتی و خانگی، نقش اساسی در جابجایی کالاها و اموال مردم داشته باشد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهور، محمد مخبر عصر سه شنبه در نشست صمیمی و مراسم افطاری با کارکنان شرکت ملی پست ایران به افزایش فعالیت‌های کسب و کارهای اینترنتی در کشور و همچنین ارسال مرسولات کالایی مردم از طریق شرکت پست به ویژه در دوران شیوع کرونا اشاره و تصریح کرد: باید امکانات مناسب با توجه به نقش و وظایف جدید این شرکت در اختیار این سازمان قرار گیرد.
 
معاون اول رییس جمهور از کارکنان شرکت پست خواست تا با تلاش برای ارسال کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به درب منزل ایشان از برخی دلالی‌ها که باعث افزایش قیمت تمام شده یک کالا می شود، جلوگیری کنند.
 
مخبر کارکنان پست را نماد صداقت و امانت‌داری خطاب کرد و با اشاره به دغدغه‌ها و مشکلات ایشان خاطرنشان کرد: دولت همه تلاش خود را در کمیسیون‌ها و هیئت دولت به کار خواهد بست تا مشکلات این قشر زحمتکش هر چه سریع تر رفع شود.
 
معاون اول رییس جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به سه مقطع مهم فعالیت و کار شرکت ملی پست در دوران پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و همچنین شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: در دوران نهضت اسلامی از یاد نمی‌بریم که چگونه کارکنان زحمتکش، صادق، امین و مجاهد شرکت پست، نامه مبارزین انقلاب اسلامی را با شجاعت جابجا می کردند.
 
مخبر ادامه داد: در دوران جنگ نیز شرکت ملی پست ایران با جابجایی نامه‌های رزمندگان و خانواده های آنان مایه دلگرمی، آرامش و روحیه بخشی به آنان بود.
 
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به فعالیت های مجاهدانه کارکنان شرکت پست در دوران شیوع کرونا تصریح کرد: در بسیاری کشورهای جهان فعالیت شرکت‌های پست در دوران کرونا تعطیل شد اما در جمهوری اسلامی ایران کارکنان شرکت پست با شجاعت، قدرت، دلسوزی و تعهد اجازه نداند حتی یک لحظه فعالیت‌های این شرکت متوقف شود.
 
فعالیت شرکت پست به سمت هوشمندسازی حرکت کند
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه در دوران شیوع کرونا، فعالیت شرکت پست به دلیل خریدهای اینترنتی و غیرحضوری مردم چند برابر شد، ادامه داد: در این دوران بار کسب و کارهای دیجیتال بر دوش کارکنان شرکت ملی پست بود و باید حمایت‌های ویژه ای از این قشر زحمتکش شود.
 
عیسی زارع پور با تاکید براینکه باید فعالیت شرکت پست به سمت هوشمندسازی حرکت کند، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم به دنبال آن است که از فناوری‌های روز برای ارسال نامه‌ها و محموله‌های کالایی مردم حداکثر استفاده را کند.
 
وی همچنین به روند و مراحل کاری شرکت پست اشاره و خاطرنشان کرد: بزرگترین مرکز تجزیه مرسولات پست سال گذشته در تهران افتتاح شده و در مرحله قبول کالاها نیز سرویس ویژه ای برای کسب و کارهای اینترنتی و خانگی فراهم شده تا بدون مراجعه به شرکت پست مرسولات آنان در شبکه پست به گردش در بیاید و در بخش رهسپاری و توزیع هم برنامه هایی داریم تا با هوشمند سازی روند امور تسهیل شود.
 
تعرفه‌ها ابتدای هرسال متناسب با نرخ تورم اصلاح شود
 
زارع پور خاطرنشان کرد: اصلاح تعرفه‌های پستی باید تبدیل به یک رویه در دولت شود تا در ابتدای هر سال و متناسب با نرخ تورم تعرفه‌ها اصلاح شود.
 
در این مراسم همچنین به پاس بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی، تمبر یادبود این شهید و سردار بزرگ و رشید اسلام به محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور تقدیم شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.