سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 27, 2022
14:21 چهارشنبه، 7ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135416

قرنطینه کرونا در چین به درآمد تراشه سازان آسیب زد

 
جنرال الکتریک ، ۳M، تگزاس اینسترومنت و SK Hynix هشدار داده اند سختگیری ها برای کنترل شیوع کووید۱۹ در چین بیش از پیش زنجیره تامین ذخایر را مختل کرده و به درآمد آنها آسیب زده است.
 
به نقل از رویترز، جنرال الکتریک و ۳M همراه تگزاس اینسترومنت و SK Hynix(تولیدکنندگان تراشه) هشدار داده اند سختگیری های جدید برای کنترل شیوع کووید۱۹ در چین بیش از پیش زنجیره تامین ذخایر را مختل کرده و به درآمد آنها آسیب زده است.
 
سیاست «کوویدصفر» چین برای مقابله با شیوع سویه اومیکرون به قرنطینه بسیاری از شهرها و اجبار کارخانه ها به تعطیلی منجر شده است. این روند زنجیره ذخایر جهانی را مختل کرده است.
 
در حالیکه شرکت ها سعی دارند با افزایش هزینه های تولید از نیروی کار گرفته تا مواد خام دست و پنجه نرم کنند، حمله روسیه به اوکراین و تحریم های غرب علیه روسیه نیز به افزایش قیمت انرژی منجر شده است.
 
لری کالپ مدیر ارشد اجرایی جنرال الکتریک در این باره می گوید: در کل تاثیر چالش های زنجیره ذخایر، جنگ روسیه و اوکراین و شیوع کووید۱۹ در چین تاثیر بدی بر درآمدهای ۳ ماهه داشته و به ۶ درصد کاهش آن منجر شده است.
 
از سوی دیگر شرکت ۳M دیگر شرکت آمریکایی اعلام کرد قرنطینه در چین و بحران روسیه و اوکراین به کاهش فروش محصولاتش در آوریل منجر شده است. این شرکت که هم اکنون با کمبود تراشه و هزینه بالای مواد خام دست و پنجه نرم می کند، قیمت محصولاتش را افزایش می دهد تا فشار زنجیره ذخایر و تورم را کاهش دهد.
 
SK Hynix کره ، دومین تراشه ساز بزرگ جهان اعلام کرد قرنطینه چین بزرگترین عامل ریسک است که به کاهش تقاضا برای تراشه در موبایل و رایانه منجر می شود. هرچند این شرکت پیش بینی می کند تقاضا در نیمه دوم سال همزمان با رونمایی از محصولات جدید رشد می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.