April 27, 2022
14:24 چهارشنبه، 7ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135417

کاربران «دوچرخه» در یک سال ۱۹۷ هزار کیلومتر رکاب زدند

 
سازمان فاوای شهرداری تهران، گزارش‌ یک‌ساله عملکرد اپلیکیشن «دوچرخه» را منتشر کرد. گزارش عملکرد یکساله دوچرخه نشان می‌دهد کاربران این اپلیکیشن در مجموع ۱۹۷ هزار کیلومتر رکاب زده‌اند که این موضوع باعث صرفه‌جویی در مصرف تقریبا ۱۴ هزار لیتر سوخت فسیلی شده است.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، هم‌زمان با هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ روز ایمنی و حمل و نقل عمومی، گزارش‌ یک‌ساله عملکرد اپلیکیشن «دوچرخه» منتشر شد. این گزارش نشان می‌دهد مجموعه پیمایش‌ انجام‌پذیرفته توسط کاربران دوچرخه‌سوار اپلیکیشن «دوچرخه»، ۱۹۷ هزار کیلومتر در بیش از ۱۶ هزار پیمایش بوده که این امر باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت معادل تقریبی ۱۴ هزار لیتر شده است.
گزارش‌های کاربردی‌ از طریق این اپلیکیشن، نشان از تاثیرگذاری دوچرخه‌سواری بر بهبود سلامت جسمی و زیست‌محیطی شهر دارد به طوری‌که محاسبه میزان تردد شهروندان طی سال ۱۴۰۰ در اپلیکیشن «دوچرخه»، نشان می‌دهد، پیمایش ۱۹۷ هزار کیلومتر با دوچرخه از سوی شهروندان تهرانی باعث پیشگیری از تولید بیش از ۴۳ هزار کیلوگرم دی‌اکسیدکربن شده که معادل کاشت ۱۹۷ اصله درخت است.
همچنین با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونایی و حضور مجدد دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها، پیش‌بینی می‌شود میزان استقبال و استفاده شهروندان تهرانی از دوچرخه‌سواری در شهر تهران زیاد شود و استفاده از دوچرخه تاثیرات بیشتری در حوزه کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و بهبود سلامت جسمی شهروندان داشته باشد.
 
مروری کوتاه بر آ‌نچه در دوچرخه گذشته است
در نهایت اینکه ثبت پیمایش توسط شهروندان در بستر اپلیکیشن «دوچرخه»، باعث برنامه‌ریزی‌ بهتر برای ارتقا و توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دوچرخه‌سواری در شهر تهران شده و در این جهت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درصدد هستند تا با ایجاد قابلیت‌های کاربردی در اپلیکیشن «دوچرخه» در سال ۱۴۰۱، علاوه بر تامین نیازمندی‌ها و انتظارات کاربران ، شهروندان بیشتری را به استفاده از دوچرخه‌‌سواری ترغیب کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.