تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 27, 2022
16:17 چهارشنبه، 7ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135424

گزارش مایکروسافت در فصل سوم سال مالی 2022: عملکرد درخشان در بخش خدمات ابری

 
گزارش عملکرد مایکروسافت در فصل سوم سال مالی 2022 منتشر شده و این شرکت توانسته یک بار دیگر به نرخ رشد دو رقمی دست پیدا کند. درآمد اهالی ردموند با افزایش 18 درصدی به 49.4 میلیارد دلار رسیده و خالص سود آن‌ها هم با رشد 8 درصدی 16.7 میلیارد دلار بوده است. مایکروسافت می‌گوید عمده این موفقیت را مدیون عملکرد درخشان بخش ابری است.
 
گزارش مالی مایکروسافت حاکی از افزایش 46 درصدی درآمد بخش آژور و سایر خدمات ابری است. تعداد قراردادهای آژور با حداقل ارزش 100 میلیون دلاری در این سه‌ماهه دو برابر شده است. درآمد بخش Intelligent Cloud که آژور، SQL سرور، ویندوز سرور و خدمات تجاری را در بر می‌گیرد، با رشد 26 درصد به 19.05 میلیارد دلار رسیده است.
 
گزارش غول دنیای نرم‌افزار نشان می‌دهد که کسب و کار رایانش شخصی این شرکت شامل ویندوز و ایکس باکس با رشد 11 درصدی به درآمد 14.5 میلیارد دلاری رسیده‌. «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید شرکت‌ها حالا سریع‌تر از تمام نسخه‌های قبلی ویندوز در حال مهاجرت به سمت استفاده از ویندوز 11 هستند.
 
درآمد حاصل از فروش سخت‌افزارهای ایکس باکس با رشد 14 درصد به 3.74 میلیارد دلار افزایش یافته است. نادلا می‌گوید حالا 10 میلیون نفر از طریق خدمات ابری این شرکت بازی‌ها را استریم می‌کنند. مشترکان سرویس ایکس باکس گیم پس هم در یک سال گذشته 45 درصد بیشتر روی این سرویس بازی کرده‌اند.
 
مایکروسافت آفیس همچنان به رشد ادامه می‌دهد
میزان درآمد مایکروسافت در بخش «بازدهی و فرآیندهای تجاری» در مجموع 17 درصد بیشتر شده است. این آمار به تفکیک از رشد 12 درصدی کسب و کار آفیس و رشد 11 درصدی بخش محصولات تجاری و مصرفی خبر می‌دهد. آفیس 365 حالا 58.4 میلیون مشترک دارد. این رقم نسبت به فصل مالی قبلی دو میلیون و نسبت به بازه مشابه پارسال هشت میلیون بیشتر شده است.
 
شبکه اجتماعی لینکدین همچنان رشد چشمگیری را تجربه می‌کند. این شرکت در سه فصل پیش از سه‌ماهه سوم 2022 به ترتیب 37، 42 و 46 درصد رشد درآمد داشت، و در فصل اخیر رشد 34 درصدی را گزارش کرده است. دستگاه‌های سرفیس هم ظاهرا عملکرد خوبی داشته‌اند و درآمدشان 13 درصد بیشتر شده است.
 
خرید بزرگ اکتیویژن بلیزارد که مایکروسافت را به سومین شرکت بزرگ گیمینگ از نظر درآمد تبدیل می‌کند، در این گزارش نیامده است. این قرارداد احتمالا تا سال آینده میلادی تکمیل نخواهد شد.
 
این شرکت در مجموع در فصل سوم 2022 فراتر از انتظارها عمل کرده است. تحلیل‌گران شرکت Refinitiv انتظار داشتند که درآمد شرکت 49.05 میلیارد دلار باشد، اما مایکروسافت به درآمد 49.36 میلیارد دلاری دست یافت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.