تلفن همراه

فناوری

گوشی

April 28, 2022
13:09 پنجشنبه، 8ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135449

گلکسی A52s پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی 5G بازار جهانی در فوریه ۲۰۲۲ شد

 
براساس گزارش منتشر شده از سوی کانترپوینت، سامسونگ در دومین ماه از سال 2022 (ماه فوریه – بهمن ماه) پرفروش‌ترین برند اندرویدی 5G در بازارهای جهانی شد و گلکسی A52s نیز در بین گوشی‌های این شرکت صدرنشینی فروش را از آن خود کرد. در واقع یک چهارم گوشی‌های 5G فروخته شده بازار در این بازه زمانی متعلق به سامسونگ بوده است.
 
محبوب‌ترین گوشی هوشمند 5G سامسونگ گلکسی A52s است که در زمینه قیمت پایین‌تر از سری گلکسی S قرار می‌گیرد. البته مدل مذکور دست بر قضا محبوب‌ترین اندرویدی 5G در دنیا هم به شمار می‌رود. به گفته Counterpoint این مدل در غرب اروپا عملکرد بسیار خوبی داشته و طی 6 ماه به طور پیوسته جزو 10 گوشی پرفروش اندرویدی بوده که از 5G هم پشتیبانی می‌کند.  
 
دومین گوشی 5G و اندرویدی محبوب در دوره زمانی مشابه گلکسی S22 اولترا بوده است و فروش جهانی آن کمی پایین‌تر از 3 درصد کل گوشی‌های فروخته در بازار است. سومین مدل پرفروش که آمار مشابهی دارد نیز گلکسی S21 FE است که در آمریکا و آلمان بازار خوبی داشته است.
 
مقام‌های چهارم و دهم پرفروش‌ها نیز به گلکسی A32 5G و گلکسی A22 5G اختصاص دارد که هر دو جزو گزینه‌های اقتصادی اصلی سامسونگ محسوب می‌شوند و با وجود قیمت معقول فروش آنها نیز تعجب‌آور نیست.
 
 
سایر برندهای پرفروش 5G
غیر از سامسونگ این برند اوپو بوده که با مدل Reno 7 5G حرفی برای گفتن داشته و توانسته با فروش خوب این مدل در چین جایگاه پنجم اندرویدی‌های 5G پرفروش را به خود اختصاص دهد.
 
همچنین در جایگاه ششم زیرمجموعه سابق هوآوی یعنی Honor را می‌بینیم که با مدل 60 در بازار چین فروش خوبی را تجربه کرده است. البته مدل دیگر این شرکت یعنی X30 نیز در جایگاه نهم قرار دارد.
 
جدول 10 گوشی پرفروش اندرویدی دارای 5G با گوشی‌های ارزان قیمت ویوو S12 و شیائومی ردمی K40 در مقام‌های هفتم و هشتم تکمیل می‌شود. نکته‌ای که در این آمار به چشم می‌آید اینست که سامسونگ برای فروش گوشی 5G بیشتر روی آمریکای شمالی و اروپا تمرکز دارد اما اوپو و سایر برند‌ها اولویت را با چین و سپس بازارهایی مانند خاورمیانه قرار می‌دهند.
 
در مجموع اندرویدی‌های دارای 5G تشکیل‌دهنده 67 درصد از کل فروش گوشی‌های 5G در فوریه 2022 بوده‌اند و 33 درصد باقی مانده به فروش مدل‌های 5G اپل اختصاص دارد.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.