تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 1, 2022
11:21 یکشنبه، 11ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135488

حمله مأموران رگولاتور هند به فروشندگان آمازون و فلیپ کارت

 
مأموران رگولاتور آنتی تراست هند به ۲فروشنده بزرگ داخلی در آمازون و برخی از فروشندگان در پلتفرم فلیپ کارت حمله کرده اند.
 
 به نقل از رویترز، خرده فروشان هندی که از حامیان اصلی نارندا مودی نخست وزیر هند به حساب می آیند، از مدت ها قبل ادعا می کنند پلتفرم های آمازون و فلیپ کارت با استفاده از قیمت گذاری های تهاجمی فقط به سود چند فروشنده بزرگ عمل می کنند. این درحالی است که شرکت های مذکور مدعی هستند از تمام قوانین هند پیروی می کنند.
 
«کلاد تیل»(Claudtail) و « آپاریو»(Appario) دو فروشنده آمازون هستند که هدف حمله رگولاتور آنتی تراست قرار گرفته اند. البته جزئیاتی در این باره فاش نشده است.
 
به گفته دو منبع آگاه دیگر برخی فروشندگان فلیپ کارت ( پلتفرم شرکت وال مارت در هند) نیز با حمله افسران کمیسیون رقابت هند(CCI) روبرو شده اند اما در این خصوص نیز جزئیات دقیقی وجود ندارد.
 
یکی از افسران سابق این رگولاتور می گوید: چنین اقدامی تحولی مهم به حساب می آید زیرا CCI در پرونده های غیر کارتل عملیات جستجو انجام نمی دهد. حملات برای کشف فعالیت های پیچیده اقتصادی حوزه جدیدی برای این رگولاتور به حساب می آید.
 
آمازون که به طور غیر مستقیم در هر دو فروشگاه ذکر شده سهام دار است، نیز نسبت به این اخبار واکنشی نشان نداده است.
 
تحقیقات خبرگزاری رویترز در اسناد داخلی آمازون در سال گذشته نشان داد این شرکت به مدت سال ها رفتاری ترجیحی نسبت به برخی فروشندگان این پلتفرم از جمله کلاد تیل داشته و به آنها اجازه می داد قوانین هند را دور بزنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.