اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 1, 2022
16:28 یکشنبه، 11ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135501

۳۹ روستای خلخال تا پایان سال جاری زیر پوشش اینترنت می‌رود

 
 سرپرست فرمانداری خلخال گفت: تا پایان سال جاری و با هدف توسعه متوازن امکانات فن‌آوری ارتباطی، ۳۹ روستای این شهرستان زیر پوشش اینترنت می‌رود.
 
سید جواد یحیی‌زاده امروز در مراسم گرامیداشت روز شورا و همایش تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای خلخال اعلام کرد: با وجود هزینه‌کرد بیشترین میزان اعتبارات در زیرساخت‌های ارتباطی استان اردبیل، کوهستانی بودن و شرایط اقلیمی شهرستان خلخال مانع از بهره‌مندی مناسب اهالی روستاهای این شهرستان از امکانات ارتباط جمعی هم چون تلفن همراه و اینترنت شده است.
 
وی با اشاره به شاخص پایین بهره مندی روستاهای خلخال از راه آسفالت روستایی اظهار کرد: هم اکنون ۴۸ درصد از مجموع راه های ارتباطی این شهرستان آسفالت و ۵۲ درصد خاکی هستند که امسال تلاش می‌کنیم با اجرای ۴۰ کیلومتر از پروژه‌های آسفالت ۴۸ راه روستایی، شاخص بهره مندی از آسفالت راه‌های روستایی خلخال به شاخص استانی نزدیک شود.
 
سرپرست فرمانداری خلخال با اشاره به اجرای طرح جایگزینی کابل‌های خودنگهدار به جای سیم‌های مسی در سطح شبکه‌های برق رسانی این شهرستان در سال جاری: با اجرای طرح جداسازی فیدر برق شهرک صنعتی خلخال از برق شهر و همچنین اجرای ۱۷۵ کیلومتر کابل خود نگهدار، با صرف ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار، سطح پایداری برق شهر سه بخش مرکزی، شاهرود و خورش رستم خلخال ارتقا خواهد یافت.
 
یحیی‌زاده در ادامه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای خلخال را به تلاش برای دستیابی به اهداف توسعه و رونق گردشگری فراخواند و گفت: امسال برای اجرای زیرساخت‌ها در مناطق نمونه گردشگری و طرح‌های سرمایه گذاری گردشگری بالغ بر۶۰ میلیار ریال اعتبار تخصیص یافته است.
 
وی با تبریک سالروز شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراها از مهترین ارکان انقلاب اسلامی برای  افزایش مشارکت مردم برای پیشبرد امور جامعه بوده و انتظار از اعضای شوراها تلاش مضاعف برای رفاه حال مردم منطقه است.
 
سرپرست فرمانداری خلخال بر لزوم ارتقای جایگاه  شوراها در جامعه تاکید کرد و گفت: شوراها نماد مردم سالاری و مشارکت مردم درتصمیم گیری‌ها هستند و باید از همه‌ظرفیت این نهاد مردمی برای تقویت جامعه استفاده شود.
 
یحیی‌زاده در ادامه بر لزوم شفاف سازی و قانونمداری در انجام وظایف اعضای شورای اسلامی تاکید کرد.
 
وی با بیان اینکه شوراها از ارکان تصمیم گیری و تبلور اراده مردم در حاکمیت و اداره کشور هستند، اظهار داشت: شوراها نقش مهمی در عمران و آبادانی شهر ها و روستاها ایفا می کنند.
 
 سرپرست فرمانداری خلخال ابراز امیدواری کرد با مشارکت جمعی شوراها و مردم قدم‌های مثبتی برای محرومیت‌زدایی از روستاها برداشته شده و با رونق بخشی به تولید زمینه بازگشت روستائیان مهاجرت کرده فراهم شود.
 
یحیی‌زاده خاطرنشان کرد: رونق اقتصاد روستایی می‌تواند راهکار مناسبی برای عبور از شرایط نامناسب اقتصادی بر اثر تحریم‌ها باشد ‌و سوق دادن تسهیلات به سمت روستاها یکی از برنامه‌های اثر گذار دولت بوده ولازم است این موضوع بصورت جدی در شهرستان دنبال شود.
 
در این همایش روسای شورای اسلامی شهرستان و شهرهای خلخال، کلور و هشجین عملکرد حوزه کاری خود را ارائه داده و جمعی از نمایندگان شوراهای بخش‌های تابعه به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه ارتقای عملکرد شوراها پرداختند.
 
 در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از اعضای شورای اسلامی خلخال تجلیل شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.