فناوری

May 3, 2022
14:31 سه شنبه، 13ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135540

متا تا سال 2024 احتمالا چهار هدست واقعیت مجازی به بازار عرضه می‌کند

متا از جمله شرکت‌های پیشرو در زمینه واقعیت مجازی محسوب می‌شود که البته توجه ویژه‌ای به حوزه متاورس هم دارد و اکنون گفته می‌شود که این شرکت قصد دارد تا سال 2024 چهار هدست واقعیت مجازی راهی بازار کند.
 
اولین دستگاه، هدست واقعیت مجازی پیشرفته متا با نام Project Cambria خواهد بود که احتمالا در ماه سپتامبر (شهریور – مهر) عرضه می‌شود. طبق اطلاعاتی که تاکنون درباره این هدست منتشر شده، انتظار می‌رود تا این دستگاه حدود 799 دلار قیمت داشته باشد. با این وجود، یکی از سخنگویان متا تایید کرده که قیمت این دستگاه «به طور قابل توجهی» بالاتر خواهد بود اما به طور دقیق آن را اعلام نکرد.
 
شرکت متعلق به «مارک زاکربرگ» همچنین قصد دارد در سال 2024 نسخه بعدی Cambria را منتشر کند که هم اکنون با نام رمز Funston شناخته می‌شود.
 
نسخه‌های جدید هدست واقعیت مجازی Quest
علاوه بر این دو هدست پیشرفته، متا همچنین قصد دارد دو نسخه جدید از هدست‌های ارزان‌قیمت Quest خود را نیز راهی بازار کند که گفته می‌شود در سال‌های 2023 و 2024 شاهد آن‌ها خواهیم بود. قیمت Meta Quest 2 فعلی که پیش از ری‌برند متا با نام Oculus Quest 2 شناخته می‌شد، از 299 دلار شروع می‌شود و هنوز مشخص نیست این دستگاه‌های جدید چه قیمتی خواهند داشت.
 
دستگاه‌هایی مانند هدست‌های واقعیت مجازی برای شرکتی مانند متا که قصد دارد حضور فعالانه‌ای در دنیای مجازی داشته باشند، بسیار مهم و کلیدی محسوب می‌شود. کاربران با وجود آن‌ها قادر خواهند بود تا به صورت کاملا مجازی با دیگران معاشرت کنند یا بازی‌های ویدیویی واقعیت مجازی انجام دهند.
 
متا در 19 اردیبهشت قصد دارد اولین فروشگاه خرده‌فروشی خود را افتتاح کند تا هدست‌های واقعیت مجازی و سایر دستگاه‌هایش را در دسترس مشتریان بگذارد. با وجود اینکه شرکت‌های بزرگ دیگری مانند سونی و اپل نیز قصد دارند در آینده از هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی خود رونمایی کنند، به نظر می‌رسد متا کار بسیار سختی در ارائه محصولات خود در کنار این رقبا داشته باشد.
 
علاوه بر هدست‌های واقعیت مجازی جدید، متا همچنین قصد دارد تا سال 2024 عینک واقعیت افزوده خود را وارد بازار کند و مدل‌های پیشرفته‌تر آن نیز برای سال‌های 2026 و 2028 برنامه‌ریزی شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.