تجارت الکترونیک

رمز ارز

May 3, 2022
15:21 سه شنبه، 13ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135541

Algorand اولین شبکه بلاکچین آمریکایی اسپانسر جام جهانی فوتبال

شبکه بلاکچین Algorand با همکاری فیفا، قرارداد حمایت مالی و شریک فنی امضا کرده و به موجب آن به اولین پلتفرم رسمی بلاکچین انجمن فوتبال تبدیل می‌شود.
 
همانطور که در وب‌سایت فیفا اعلام شده، این شبکه بلاکچین قصد دارد تا به آن‌ها در توسعه «استراتژی دارایی‌های دیجیتال» خود کمک کند. در این بیانیه آمده است:
 
«بلاکچین باعث می‌شود تا داده‌های غیرقابل ویرایش به طور دائمی روی شبکه‌های دیجیتال ثبت و توزیع شوند و در همین حال از مبادله امن ارزهایی مانند توکن های غیرقابل تعویض (NFT) اطمینان حاصل می‌کند.»
 
بنابراین، ممکن است فیفا با همکاری Algorand قصد داشته باشد مجموعه NFT خود را توسعه دهد. علاوه بر این، در بیانیه مربوط به همکاری آن‌ها همچنین اشاره شده که الگوراند رویکردی را برای پشتیبانی از کیف‌پول‌های بلاکچین ارائه خواهد شد.
فیفا و Algorand روز دوشنبه این قرارداد را با یکدیگر امضا کردند که همچنین باعث می‌شود این شبکه بلاکچین به یک حامی منطقه‌ای در آمریکای شمالی و اروپا برای جام جهانی فوتبال 2022 تبدیل شود. جام جهانی سال جاری، در ماه‌های نوامبر و دسامبر در قطر برگزار خواهد شد.
 
«الگوراند» همچنین اسپانسر رسمی جام جهانی فوتبال زنان سال 2023 خواهد بود که سال آینده در استرالیا و نیوزلند برگزار می‌شود.
 
بیانیه رئیس فیفا درباره همکاری با شبکه بلاکچین
 
«جانی اینفانتینو» رئیس فیفا، به مناسبت این همکاری می‌گوید:
 
«این همکاری به صورت کاملا مشخص، تعهد فیفا نسبت به جستجو مداوم کانال‌های نوآورانه برای رشد درآمد و سرمایه‌گذاری مجدد بیشتر روی فوتبال را نشان می‌دهد. مشتاقانه منتظر یک همکاری طولانی و پربار با Algorand هستم.»
 
با این وجود، Algorand یکی دیگر از شرکت‌های حوزه کریپتو است که اسپانسر جام جهانی فوتبال می‌شود. صرافی ارز دیجیتال Crypto.com نیز در ماه مارس به عنوان «حامی رسمی پلتفرم معامله ارز دیجیتال» جام جهانی 2022 معرفی شده بود. هرچند استفاده از رمزارزها در قطر ممنوع است اما با توجه به حضور گردشگران بین‌المللی زیادی در این رویداد، چنین تصمیمی کاملا منطقی به نظر می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.