تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

May 5, 2022
12:31 پنجشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135571

رونق بازار رمزارز و افزایش دو برابری کارکنان واحد اجرایی ارز دیجیتال SEC آمریکا

 
کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرد که این سازمان در آستانه افزایش دو برابری کارکنانش در «واحد اجرایی رمزارز» قرار دارد. با اضافه شدن 20 نیروی تازه‌نفس به بخش‌های «دارایی‌های رمزارزی» و «واحد سایبری» شمار کارکنان این تیم به 50 نفر افزایش خواهد یافت و همزمان توان آنها برای رسیدگی به تخلفات این حوزه ارتقا پیدا خواهد کرد.
 
آژانس SEC همچنین در ادامه خاطرنشان کرد که رونق بازارهای رمزارز این مسئولیت را برای ما ایجاد می‌کند که سرمایه‌گذاران را از خطرات رو به رشد این حوزه در امان نگاه داریم.
 
همچنین در ادامه رئیس بخش اجرایی رمزارز از سازمان SEC اعلام کرد:
 
«بازار کریپتو طی چند سال اخیر رشد خیره‌کننده‌ای به خود دیده‌ که با ضرر و زیان سرمایه‌گذاران خرده‌پا همراه بوده است. در چنین فضایی تهدیدات سایبری، خطراتی دائمی را متوجه بازارهای مالی ما و فعالین آن می‌کند.»
 
وی در ادامه توضیح می‌دهد که واحد اجرایی رمزارز خط مقدم محافظت از سرمایه‌گذاران به حساب می‌آید و موجودیت آن موجب انسجام بازار در هنگام چالش‌های کنونی خواهد شد.
 
سایر اطلاعات تکمیلی از واحد اجرایی رمزارز
گفتنی است که سواستفاده و کلاه‌برداری در حوزه رمزارز همگام با پیشرفت این حوزه در حال گسترش است. یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع کلاه‌برداری «کشیدن قالیچه» است و طی آن عاملان یک پروژه نیازمند سرمایه‌گذاری، قول سودهای هنگفت را می‌دهند اما سرانجام با مبالغ به دست آمده فرار می‌کنند و به قول معروف قالیچه را از زیر پای سرمایه‌گذار می‌کشند.
 
یکی از تازه‌ترین نمونه‌ها برای چنین کلاه‌برداری‌هایی ماجرای توکن‌هایی بود که با الهام از سریال محبوب Squid Game ساخته شدند و در نهایت با ضرر و زیان سرمایه‌گذاران مشخص شد کل پروژه کلاه‌برداری بوده است.
 
لازم به ذکر است که طبق بیانیه رسمی SEC تمرکز واحد اجرایی رمزارز روی جرائم پلتفرم‌های وام‌دهی و سپرده‌گذاری، خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi)، استیبل کوین‌ها و NFT ها خواهد بود. همچنین سمت‌های اداری جدید شامل وکلای تحقیقاتی، مشاوران حقوقی و تحلیلگران امور کلاه‌بردارانه خواهند بود.
 
اشاره به این مورد نیز خالی از لطف نیست که گری گسلر از زمانی که در سال 2021 به کرسی ریاست SEC تکیه زد، به طور مرتب خواستار منابع و نیروی بیشتر جهت ضابطه‌مند کردن رمزارزها بوده و این حوزه را به «غرب وحشی» تشبیه کرده بود.
 
حال بایست دید این آژانس تازه‌تاسیس در آینده چگونه عملکردی خواهد داشت و چطور از پس بررسی 6000 هزار پروژه جدید و نیازمند ارزیابی بر خواهد آمد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.