اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 5, 2022
12:43 پنجشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135575

ایلان ماسک: حساب‌های تجاری و دولتی توییتر احتمالا در آینده باید هزینه‌ای را پرداخت کنند

 
ایلان ماسک ظاهرا قصد دارد از حساب‌های دولتی و تجاری این شبکه اجتماعی هزینه‌هایی دریافت کند. هنوز مشخص نیست این هزینه‌ها شامل چه مواردی می‌شود و چقدر خواهد بود، اما او تاکید دارد که توییتر برای کاربران عادی رایگان باقی خواهد ماند.
 
در حالی که ایلان ماسک به عنوان مالک بعدی توییتر آماده می‌شود تا این شبکه اجتماعی را در مسیر جدیدی قرار دهد، بسیاری از 217 میلیون کاربر فعال آن مشتاق هستند تا درباره برنامه‌های او بدانند. با این حال، او اخیرا در توییتی برای 90 میلیون دنبال‌کننده‌اش توضیح داد که توییتر برای کاربران عادی رایگان باقی خواهد ماند، اما ممکن است برای حساب‌های تجاری و دولتی، هزینه‌های جزئی برنامه‌ریزی شود.
 
ایلان ماسک قصد ندارد توییتر را اشتراکی کند
او در این توییت نوشت: «توییتر همیشه برای کاربران معمولی رایگان خواهد بود، اما ممکن است هزینه کمی برای کاربران تجاری/دولتی داشته باشد.»
 
پس از موافقت هیات مدیره توییتر با خرید 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک، این سوال برای بسیاری از کاربران پیش‌آمد که آیا ماسک قصد دارد این شبکه اجتماعی محبوب را به مدلی مبتنی بر اشتراک تغییر دهد؟ به خصوص که کارآفرین میلیارد در نظرات اخیر خود به دور شدن از تبلیغات اشاره کرده بود.
 
توییتر هم اکنون سرویس اشتراکی خود با نام Twitter Blue را به کاربران ارائه کرده که هزینه آن ماهانه 3 دلار است. از جمله قابلیت‌های این سرویس می‌توان به پوشه بوک‌مارک، قابلیت Undo Tweet و حالت خواندن اشاره کرد. در همین رابطه گفته شده بود که ماسک قصد دارد هزینه این سرویس را به 2 دلار در ماه کاهش دهد.
 
با این حال، پیشنهاد ماسک هنوز باید توسط سهامداران و رگولاتورها تایید شود، بنابراین ممکن است چند ماه تا نهایی شدن آن طول بکشد. در همین رابطه، پیش از این، در مطلب دیگری تحت عنوان «ایلان ماسک چه برنامه‌هایی برای توییتر دارد؟» مسیر احتمالی این شبکه اجتماعی را در آینده و تحت مدیریت ماسک بررسی کرده بودیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.