اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 5, 2022
13:27 پنجشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135581

تریت‌اپ می‌خواهد شبکه اجتماعی حوزه سلامت باشد

 
تریت‌اپ اپلیکیشن حوزه سلامت دیجیتالی می‌خواهد به شبکه اجتماعی متخصصان علوم پزشکی تبدیل شود.
 
 تریت‌اپ (TritApp) استارت‌آپ فعال در زمینه سلامت دیجیتالی می‌خواهد با هدف انتقال و اشتراک داده‌های تخصصی بین کادر درمان اپلیکیشن خود را توسعه دهد و به شبکه اجتماعی متخصصان علوم پزشکی تبدیل شود.
 
علیرضا متولیان مدیرعامل شرکت نوآوری‌های هوشمند تریتا که تریت‌اپ یکی از سرویس‌های این شرکت است می‌گوید: تریت‌اپ می‌خواهد به شبکه اجتماعی متخصصان علوم پزشکی تبدیل شود تا چرخش داده‌های علوم پزشکی در آن به راحتی انجام شود.
 
به گفته او، اغلب فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی پس از ورود به فضای عملی و در مراکز درمانی با مسائلی مواجه می‌شوند که در طول دوره تحصیل برایشان پیش نمی‌آید. در چنین مواقعی دانشجویان به استادان خود مراجعه می‌کنند و استادان هم در کنار حجم بالای کاری خود با سوالات تکراری و متعدد دانشجویان روبه‌رو می‌شوند. این مساله چالش مشترک بسیاری از پزشک‌ها و استادان خبره این حوزه است و همین موضوع باعث شد ما به فکر ایجاد اپلیکیشن تریت‌اپ بیفتیم. در واقع تریت‌اپ پلتفرم شبکه متخصصان علوم پزشکی است که از سال ۹۷ استارت اجرایی آن زده شد و از سال ۹۸ در اختیار کاربران قرار گرفت.
 
متولیان در ادامه توضیح می‌دهد: تریت‌اپ بستری برای تسهیل ارتباط در حوزه علوم پزشکی است؛ اینکه کادر درمان شامل پزشکان، پرستاران و غیره بتوانند به صورت مداوم یادگیری‌های جدید خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. با توجه به اینکه کشور در حوزه سلامت دیجیتالی به قدر کافی رشد نکرده است، تریت‌اپ چند هدف عمده را برای تحول دیجیتالی در این زمینه دنبال می‌کند: بحث ایجاد شبکه اجتماعی پزشکی، انتقال دانش و آموزش محتواهای درست و دقیق علمی.
 
علیرضا متولیان: ما با تریت‌اپ می‌خواهیم گامی در جهت تحول دیجیتالی در حوزه سلامت برداریم.
 
 
پلتفرمی برای شبکه‌سازی
متولیان، تریت‌اپ را پلتفرم ایجاد شبکه بین متخصصان لایه دانشگاهی و بیمارستانی حوزه سلامت می‌داند و می‌گوید: با اینکه تریت‌اپ به عنوان اپلیکیشن تخصصی کاربران حوزه پزشکی شناخته می‌شود اما از آنجا که ما تصمیم داریم بتوانیم گامی در جهت تحول دیجیتالی در حوزه سلامت برداریم، از طریق پلتفرم یادگیری دیجیتال تی‌لرنینگ (t-Learning) تلاش کردیم دانش حوزه پزشکی را به کاربران عادی جامعه نیز انتقال دهیم. در حال حاضر سایت تی‌لرنینگ بیش از صد هزار دقیقه محتوای آموزشی در حوزه سلامت دارد.
 
متولیان در ادامه به این موضوع اشاره می‌کند که هرچند پلتفرم آنها تخصصی است اما تریت‌اپ هم مانند هر شبکه اجتماعی دیگری به بیرون از شبکه خود سرایت می‌کند و سایر کاربران نیز از آن بهره‌مند می‌شوند. متولیان در این باره توضیح می‌دهد: محتواهایی که متخصصان ارائه می‌کنند و محتوای آموزشی‌ای که در سایت تی‌لرنینگ به اشتراک گذاشته می‌شود امکان پرسش و پاسخ را نیز برای کاربران فراهم می‌کند و ما در کنار یک شبکه اجتماعی حوزه علوم پزشکی می‌خواهیم اکوسیستم حوزه سلامت دیجیتالی را پوشش دهیم و به ارتقای سلامت جامعه کمک کنیم.
 
تحریم‌ تعامل را سخت کرده است
متولیان می‌گوید در حال حاضر تریت‌اپ بیش از ۵۰ هزار نصب روی نسخه وب، اندروید و iOS دارد و متخصصانی از ۲۶ کشور در این اپ عضو شده‌اند اما تحریم‌ تعامل با سایر کشورها را سخت کرده است و همین موضوع یکی از چالش‌های مهم تریت‌اپ به شمار می‌رود.
 
او در ادامه نقدی هم به سازمان‌های حوزه سلامت در ایران دارد که به شدت در مقابل توسعه سلامت دیجیتالی و استفاده از ظرفیت‌های استارت‌آپ‌های این حوزه و نوآوری در آن مقاومت می‌کنند. متولیان تاکید می‌کند درست است که حوزه سلامت به‌ دلیل ارتباط مستقیم با زندگی انسان‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد، اما تجربه‌های بین‌المللی نشان می‌دهد اتفاقاً ایجاد فرصت‌های توسعه نوآوری در سلامت دیجیتالی منجر به ارتقای سلامت در جامعه می‌شود و مقاومت‌های موجود در کشور باعث شده است تحول دیجیتالی در صنعت سلامت از سایر صنایع عقب‌تر باشد و احساس ناامیدی را به فعالان اکوسیستم سلامت دیجیتالی تزریق می‌کند. اگر فرصت‌هایی از طریق نوآوری‌های سلامت در اختیار دانش‌آموختگان رشته‌های علوم پزشکی قرار بگیرد، زمینه کاهش علاقه به مهاجرت در کادر درمان فراهم می‌شود؛ موضوع مهاجرت صنعت پزشکی ایران را نیز به شدت تهدید می‌کند.
 
متولیان در نهایت می‌گوید: قصد داریم مرجعی معتبر برای دسترسی همه متخصصان و مردم به اطلاعات سلامت ایجاد کنیم تا از آسیب‌های ناشی از جست‌وجوی منابع نامعتبر در حوزه سلامت پیشگیری کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.