اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 7, 2022
11:44 شنبه، 17ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135604

قابلیت Portability به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اضافه شد

 
سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به قابلیتی جدید تحت عنوان Portability مجهز شده که کاربران ‌‌می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای به طور ماهانه‏، دیش‌‌‌های خود را به نقاط تحت پوشش منتقل کنند.
 
هزینه استفاده از این قابلیت 25 دلار در ماه تعیین شده و ‌‌می‌تواند امکان استفاده از اینترنت پرسرعت را در مناطقی از جهان که احتمالا هرگز رنگ ارتباط 5G را به خود نخواهند دید، فراهم کند. برای استفاده از این امکان، می بایست علاوه بر دیش، تمامی تجهیزات مرتبط این سرویس نیز منتقل شود.
 
در حال حاضر، قابلیت استفاده از استارلینک در حین رانندگی ارائه نشده اما این شرکت اعلام کرد که به طور جدی در حال پیدا کردن راه‌حلی برای استفاده از این سرویس در وسایل نقلیه متحرک است. البته ماسک پیشتر در توییتی از تلاش مهندسان این شرکت برای کار روی قابلیتی خبر داد که ‌‌می‌توان با اتصال با فندک 12 ولتی خودرو، از این سرویس استفاده کرد.
 
در حال حاضر،‏ مصرف برق یکی از چالش‌‌‌های پیش روی مهندسان استارلینک است؛ طبق گزارش این شرکت، استارلینک بین 60 تا 70 وات برق مصرف ‌‌می‌کند که البته این دستگاه به لطف تغییراتی که به خود دیده‌اند، از مصرف برق 80 تا 100 وات سال قبل، به این عدد رسیده‌اند.
 
بر اساس آخرین اطلاعات، کاربران استارلینک ‌‌می‌توانند با ورود به صفحه اکانت خود‏، قابلیت Portability را اضافه کنند که بالافاصله فعال خواهد شد. کاربران این سرویس ‌‌می‌بایست علاوه هزینه 25 دلار در ماه را نیز بپردازند که این هزینه به هزینه اشتراک 110 دلاری اینترنت استارلینک اضافه خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.