اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 7, 2022
13:32 شنبه، 17ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135611

قوه قضائیه برای استفاده از پیام رسان‌های داخلی اعلام آمادگی کرد

 
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه این مرکز برای استفاده از پیام رسان‌های داخلی به منظور ارائه خدمات الکترونیک قضایی آمادگی دارد؛ تحقق این موضوع را منوط به آمادگی فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی عنوان کرد.
 
محمد کاظمی فرد در نشست هم‌اندیشی ارائه خدمات الکترونیک قضایی از طریق پیام رسان‌های داخلی که با حضور مدیران عامل پیام رسان‌های داخلی برگزار شد گفت: «مرکز آمار این آمادگی را دارد که تا پایان سال تعدادی از خدمات قضایی را علاوه بر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در پیام رسان‌های داخلی نیز ارائه دهد.»
 
به گفته او این موضوع منوط به داشتن آمادگی و توانایی از سوی پیام رسان‌های داخلی است.
 
کاظمی در بخش دیگی از توضیحات خود با تاکید بر اینکه پیام رسان‌های داخلی می‌توانند در خدمات قضایی مانند اطلاع رسانی پرونده، در خواست گواهی سوءپیشینه، نوبت دهی قضایی و خدماتی دیگر ورود پیدا کنند، گفت: «یکی از نگرانی‌های دستگاه‌های حاکمیتی موضوع حفظ حریم شخصی افراد است که پیام رسان‌های داخلی باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.»
 
او با تاکید بر اینکه پیام رسان‌های داخلی می‌توانند به موضوع تبدیل گفتار به متن با واژگان حقوقی ورود کنند، گفت: «از سویی دیگر دستیار هوشمند قاضی یکی از موضوعاتی است که پیام‌رسان‌های داخلی باید به آن توجه کنند.»
 
کمک دستیار هوشمند به وکلا و قضات
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اهمیت دستیار هوشمند، با توضیح درباره جزئیات آن گفت: «خدمات دستیار هوشمند، قضات، وکلا و کارشناسان حقوقی را دربرمی‌گیرد.»
 
او همچنین به بانک قوانین که مجموعه‌ای از قوانین را در برمی گیرد اشاره کرد و گفت: «بانک قوانین از موضوعاتی است که پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند به جامعه حقوقی و قضایی ارائه دهند.»
 
در این نشست که مدیران عامل پیام‌رسان‌های آی گپ، سروش پلاس، بله، ایتا و گپ حضور داشتند، بر ایجاد بسترهایی تاکید شد که تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات بهتر به مردم به کار می گیرند.
 
با وجود ظرفیت‌هایی که پیام‌رسان‌های داخلی دارند و با توجه به رویکرد قوه قضائیه باید دید آیا پیام‌رسان‌های داخلی بعد از این ظرفیت‌های خود در راستای توسعه این خدمات را افزایش خواهند داد.
 
از سویی دیگر اقبال و چگونگی مواجه شدن مردم با پیام‌‍رسان‌های داخلی هم نکته‌ای است که باید آن را مورد توجه و بررسی قرار داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.