تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 7, 2022
16:44 شنبه، 17ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135626

افتتاح پروژه پارک فناوری مازندران تا هفته دولت

 
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با اشاره به افتتاح پروژه پارک فناوری مازندران تا هفته دولت گفت: امیدواریم همزمان به افتتاح فاز نخست، آیین کلنگ زنی فاز دوم پروژه پارک نیز صورت گیرد.
به گزارش  اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، اسماعیل اعزی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در نشستی مشترک با حضور امید محبی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و محمد جعفرصدیق رییس مرکز پارک فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات ضمن تشریح روند اجرایی پارک فناوری اطلاعات مازندران اظهار کرد: در حال حاضر در مسیر اجرای فاز نخست این پروژه قرار داریم و امیدواریم پس از راه اندازی آن و استقرار شرکت‌های دانش بنیان و نوپای فعال در حوزه ICT آمادگی اجرای فاز دوم آن نیز به وجود آید.
وی افزود: با توجه به پیگیری و تاکید استاندار مازندران برای تحقق بخشیدن به شعار سال و همچنین مساعدت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص امیدوار هستیم همزمان به افتتاح فاز نخست، آیین کلنگ زنی فاز دوم پروژه پارک نیز صورت گیرد.
اعزی در ادامه درخصوص هماهنگی لازم با مجموعه مدیریت فناوری اطلاعات استانداری مازندران در راستای شناسایی و الکترونیکی کردن خدمات استانداری مازندران نیز اعلام آمادگی کرد.
افزایش رقابت‌پذیری با راه‌اندازی پارک‌های فاوا
محمد جعفرصدیق رییس مرکز پارک فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات اظهار کرد: پارک فاوا به منظور توسعه اقتصادی و تعمیق تکنولوژی شرکت‌‌ها با هدف افزایش توان رقابت‌‏پذیری راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: پارک‌‌های علم و فناوری را باید نسل جدیدی از سازمان‌های پژوهشی تلقی کرد که در آن به جای محققان مستخدم دولت، از افراد شاغل در بخش خصوصی که در بخش تحقیقات مشغول‌ هستند استفاده می‌شود.
صدیق همچنین افزود: باید عزم جدی وجود داشته باشد تا استارتاپ‌ها شکل بگیرند و خوشه‌سازی اتفاق بیفتد.
وی در خصوص برنامه های اجرایی این پارک تصریح کرد: برنامه‌‏های عملیاتی پارک فاوا در دو بخش عمومی و ویژه تقسیم می شود، توسعه شرکت‌‏های جوان، شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال و برنامه بین‌المللی‌‏سازی از برنامه‌های عمومی پارک و خوشه‌‏های نوآوری به روش نوآوری باز، برنامه توسعه زنجیره تأمین و… از برنامه‌های ویژه پارک هستند.
رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادامه با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری در حوزه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی خاطرنشان کرد: اجرای منویات ایشان و تحقق شعار سال را می بایست در حوزه عمل انجام داد و معتقدیم در صورت حمایت از ایجاد پارک‌های فناوری اطلاعات در کشور هر یک از استانها بصورت مجزا می‌توانند با بهره مندی از خدمات این پارک ها هم در حوزه تولید و هم رشد شرکت های دانش بنیان و هم اشتغال آفرینی را که محتوای شعار سال است را عینیت بخشند و برای این منظور باید از تشریفات اداری معمول و بروکراسی اداری فاصله گرفت و در میدان اجرایی واقعا کار کرد.
رییس پارک فناوری اطلاعات تصریح کرد: درحوزه توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمات دستگاههای اجرایی بصورت الکترونیک نیز پارک فاوا آمادگی دارد تحقیقات و روند اجرای این مهم را با مجموعه استانداری مازندران به اشتراک بگذارد و با معرفی شرکت های فعال در این حوزه گامی برای توسعه دولت الکترونیک بردارد .
استفاده مطلوب از فضای مجازی
امید محبی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، حوزه ICT را یکی از مهمترین حوزه‌های مورد نیاز کشور در جهت شفاف سازی، جلوگیری از فساد و رانت دانست و افزود: فضای مجازی از سوی دشمنان نظام و انقلاب مورد هدف قرار گرفته است باید تلاش کنیم ضمن مراقبت از این فضا، با کار و برنامه ریزی صحیح در راستای استفاده مطلوب از فضای مجازی به نفع جریان انقلابی گام برداریم.
وی ضمن اشاره به درخواست ویژه خود به مجموعه مدیریت ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران در خصوص شناسایی همه خدماتی که مردم به منظور انجام آن به استانداری مراجعه می‌کند افزود: انتظار است که با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و مجموعه فناوری استانداری بتوانیم با ایجاد بستر و درگاهی الکترونیک بسیاری از حوزه هایی را که می‌توان بصورت الکترونیک به مردم خدمات را ارائه کرد راه اندازی کنیم تا گام نخست توسعه دولت الکترونیک در استان از مجموعه استانداری مازندران برداریم.
رییس کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان در خصوص راه اندازی پارک فناوری اطلاعات در مازندران افزود: با توجه به تاکید استاندار در راستای تحقق شعار سال در حوزه دانش بنیان، امیدواریم با تعامل و همکاری گام‌های موثری برای تولید محتوا توسط شرکت های فعال بومی مازندران و اشتغال آفرینی برای جوانان تحصیل کرده دانشگاهی با ایجاد پارک فناوری اطلاعات در استان برداریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.