تلفن همراه

گوشی

May 8, 2022
11:13 یکشنبه، 18ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135636

سامسونگ ظاهرا در حال ساخت جانشین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی است

 
اگرچه سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ تاکنون در هیچ محصولی مورد استفاده قرار نگرفته است اما به نظر می‌رسد شرکت می‌خواهد مدل قدرتمندتری از آن را راهی بازار کند.
 
سامسونگ در زمینه‌ی تولید سنسور دوربین برای گوشی‌های هوشمند فعالیت زیادی دارد و تاکنون توانسته مدل‌های گوناگونی را با عملکرد فوق‌العاده عالی راهی بازار کند. جدیدترین سنسورهای این شرکت که در گوشی‌های هوشمند بکار رفته‌اند، شامل نمونه‌ی ۱۰۸ و ۵۰ مگاپیکسلی می‌شوند که در گلکسی S22 و گوشی‌های شیائومی، ویوو و … شاهد حضور آن‌ها هستیم. اما از زمانی که این سنسورها در یک گوشی به کار گرفته شده‌اند تاکنون، شایعات و خبرهایی را در رابطه با سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی می‌شنویم که رونمایی شده، اما خبری از آن نیست.
 
سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ که ISOCELL HP1 نام دارد، هنوز در هیچ گوشی استفاده نشده و اصلا هم نمی‌دانیم دلیل این موضوع چیست. اما جالب اینجاست که سامسونگ می‌خواهد جانشین آن را هم معرفی کند. طبق گزارشی که وب‌سایت معتبر گلکسی‌کلابز منتشر کرده، سامسونگ در حال کار روی یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی دیگر است که ISOCELL HP3 نام دارد. اطلاعات زیادی از این سنسور، شامل اندازه‌ی پیکسل‌ها،‌ فرمت اپتیک، پشتیبانی از ویدیوهایی با چه کیفیت و … در اختیار نداریم اما انتظار می‌رود بهبودی‌های فراوانی را با خود به همراه داشته باشد.
 
هنوز نمی‌دانیم چه گوشی قرار است از این سنسور جدید بهره ببرد. از محصولی که نخستین میزبان سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی کنونی هم خواهد بود اطلاعی نداریم. قرار بود گلکسی S22 اولترا از این سنسور بهره ببرد که دیدیم سامسونگ در این گوشی هم از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده کرد. گلکسی زد فولد ۴ هم قرار است با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی عرضه شود، زد فلیپ ۴ دوربین ضعیف‌تری خواهد داشت، پرچم‌داران سری نوت هم که از دور خارج شده‌اند؛ بنابراین تنها حدس منطقی می‌تواند سری گلکسی S23 باشد که اوایل سال آینده‌ی میلادی رونمایی و عرضه خواهند شد. البته اگر سامسونگ تا قبل از این تاریخ، سنسور خود را به شرکت‌های چینی نفروشد.
 
بسیاری از شرکت‌ها این روزها به جای استفاده از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی در گوشی‌های پرچم‌دار خود، به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی روی آورده‌اند در حالی که سامسونگ همچنان به نمونه‌ی ۱۰۸ مگاپیکسلی علاقه دارد. حال جالب اینجاست که عملکرد سنسور کوچک‌تر (از لحاظ مگاپیکسل)، در عمل بهتر هم هست. حال باید دید سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی و نمونه‌ی جدید آن چه حرف‌هایی برای گفتن خواهند داشت.
 
اگرچه گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری کیفیت بسیار خوبی دارند، اما هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد. سامسونگ باید دست از بازی با اعداد برداشته و برای یک‌بار هم که شده، روی کیفیت این سنسورها کار کند و نه اندازه‌ی آن‌ها. هر سال می‌بینیم که گوشی‌هایی با سنسور نسبتا کوچک، در وب‌سایت‌های مختلف به عنوان بهترین مدل برای عکاسی و فیلم‌برداری انتخاب می‌شوند. برای مثال هر سالی که هواوی به عنوان بهترین گوشی از این حیث معرفی شد، دوربین گوشی‌های آن ۱۰۸ مگاپیکسلی یا ۲۰۰ مگاپیکسلی نبودند، شیائومی و اپل هم همینطور. شرکت کره‌ای باید تمرکز بیشتری را روی نرم‌افزار بگذارد، مثل کاری که گوگل انجام می‌دهد تا بتواند پتانسیل‌های پنهان سنسورهای بزرگ خود را بیرون بکشد. اما متأسفانه هر سال فقط اعداد اضافه می‌شوند اما کیفیت سر جایش باقی می‌ماند. حال امیدواریم برای سال بعد که به نظر می‌رسد دیگر خبری از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی نخواهد بود، پرچم‌داران شرکت کره‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.