تلفن همراه

گوشی

May 8, 2022
11:23 یکشنبه، 18ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135640

قیمت آیفون 14 در ایران احتمالاً سربه‌فلک می‌کشد

 
اپل احتمالاً به‌دلیل افزایش قدرت دلار، قیمت آیفون 14 را در بازارهای خارج از آمریکا افزایش می‌دهد. آیفون‌های ایران معمولاً از امارات و چین وارد می‌شوند و افزایش قیمت در این کشورها روی قیمت آیفون 14 در ایران اثر محسوسی می‌گذارد.
 
با اینکه اپل در فصل اول سال جاری میلادی عملکرد مالی خیره‌کننده‌ای داشت و فراتر از حد انتظار تحلیلگران ظاهر شد، تیم کوک، مدیرعامل این شرکت، اعلام کرد احتمالاً وضعیت در فصل دوم ۲۰۲۲ تغییراتی به خود می‌بیند و مشکلات تولید باعث کاهش ۴ تا ۸ میلیارد دلاری درآمد پیش‌بینی‌شده می‌شود.
 
تعطیلی‌های اخیر در چین به‌دلیل افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا یکی از اصلی‌ترین عوامل ضرر چندمیلیارددلاری اپل خواهد بود. اپل در‌حال‌حاضر به‌منظور مونتاژ محصولاتش بیش‌ازحد به چین وابستگی دارد و این وابستگی اثر منفی روی فعالیت‌های این شرکت گذاشته است. علاوه‌براین‌، توقف فروش محصول در روسیه و افزایش نرخ تورم نیز به‌نوبه‌ی خود روی درآمدهای اپل اثر می‌گذارند.
 
به‌نوشته‌ی PhoneArena، بیشتر معضلاتی که اپل با آن‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، به توضیح اضافه نیازی ندارند. تحلیلگران می‌گویند افزایش قدرت دلار آمریکا و نرخ تبدیل بیشتر آن درمقایسه‌با ارزهای دیگر کشورها موضوع مهمی است که اپل باید با آن مواجهه شود.
 
یکی از تحلیلگران مشخصاً می‌گوید اپل احتمالاً در واکنش به افزایش قدرت دلار، قیمت گوشی‌های سری آیفون ۱۴ (iPhone 14) را در بازارهای خارج از آمریکا افزایش می‌دهد. گوشی‌های آیفون در ایران گران‌تر از حد معمول هستند و احتمالاً این قضیه در سری آیفون 14 بیشتر از هر زمان دیگری مشهود خواهد بود. آیفون‌های موجود در ایران در اغلب مواقع ازطریق بازار امارات و چین وارد می‌شوند و افزایش قیمت آیفون 14 در این دو کشور تأثیر مستقیمی روی افزایش قیمت این گوشی در ایران نیز خواهد گذاشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.