اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 8, 2022
16:41 یکشنبه، 18ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135665

ایلان ماسک: تعداد کاربر توییتر تا سال ۲۰۲۸ چهار برابر می‌شود

ایلان ماسک اخیرا اعلام کرد که قصد دارد تعداد کاربران ماهانه توییتر را تا سال ۲۰۲۸ میلادی به چهار برابر افزایش دهد.
 
از زمانی که ایلان ماسک، پیشنهاد خرید توییتر را مطرح کرد، سوالات و ابهامات زیادی پیرامون آینده این شبکه اجتماعی و  تغییراتی که ممکن است در زمان مدیریت وی ایجاد شود، در ذهن علاقه‌مندان شکل گرفته است.  
 
نیویورک تایمز طی گزارشی نوشت اگرچه هنوز زمان زیادی تا رسمی‌شدن قرارداد تصاحب این شرکت توسط ایلان ماسک باقی مانده، اما این مرد بلندپرواز دنیای فناوری اخیرا در میان سرمایه‌گذاران صحبت‌هایی را مطرح کرده که جزییاتی را از برنامه‌های وی برای آینده این پرنده آبی فاش می‌کند.  
 
ایلان ماسک در این رابطه اعلام کرد که قصد دارد تعدادد کاربران ماهانه توییتر را از ۲۱۷ میلیون نفر تا پایان سال ۲۰۲۱ به حدود ۶۰۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۲۵ و ۹۳۱ میلیون نفر تا سال ۲۰۲۸ برساند.  
 
این یعنی، ماسک قصد دارد تا در ۶ سال آینده، تعداد کاربران ماهانه توییتر را به چهار برابر ارتقا دهد. وی همچنین اعلام کرد که می‌خواهد تعداد مشترکان سرویسی را که از آن به عنوان X یاد کرد، به ۱۰۴ میلیون نفر برساند.  
 
هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص این سرویس منتشر نشده اما ماسک در این بین، به جزییاتی در خصوص برنامه‌های خود برای درآمدزایی از این پلتفرم اشاره کرد. وی گفت که توییتر می‌تواند تا سال ۲۰۲۸، درآمد سالانه خود را تا ۲۶.۴ میلیارد افزایش دهد.  
 
این در حالی است که درآمد توییتر در سال گذشته تنها معادل ۵ میلیارد دلار بود. ماسک اما قصد دارد تا نحوه درآمدزایی در توییتر را متنوع کند. در حال حاضر، ۹۰ درصد از درآمد توییتر از طریق تبلیغات به دست می‌آید.  
 
ایلان ماسک گفت که می‌خواهد تا میزان درآمدزایی توییتر از محل تبلیغات را تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۴۵ درصد کاهش دهد. طبق پیش‌بینی وی، توییتر می‌تواند حدود ۱۲ میلیارد دلار را از محل تبلیغات و ۱۰ میلیارد دلار را از خرید اشتراک توسط کاربران به دست آورد.
 
ایلان ماسک برای آنکه بتواند به این اهداف و برنامه‌های خود دست یابد، می‌بایست تعداد کاربران پولی خود را افزایش دهد. وی پیش‌بینی کرد که تا سال ۲۰۲۵، تعداد کاربران «توییتر بلو» به ۶۹ میلیون نفر و تا سال ۲۰۲۸ نیز به ۱۵۹ میلیون کاربر خواهد رسید.  
 
توییتر بلو سرویسی با هزینه اشتراک سه دلار در ماه است که عرضه آن از ماه نوامبر گذشته در آمریکا آ‎از شد و خدماتی همچون مطالب خبری بدون تبلیغات، امکان لغو ارسال توییت و مواردی از این دست را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.  
 
ماسک در پایان گفت که توییتر در حوزه پرداخت نیز اقداماتی را انجام خواهد شد. وی گفت که این شرکت در سال ۲۰۲۳، درآمد متوسط ۱۵ میلیون دلاری را از کسب‌وکار پرداخت خود به دست خواهد آورد که این رقم در سال ۲۰۲۸ به ۱.۳ میلیارد دلار خواهد رسید. در حال حاضر، توییتر امکانات بسیار محدودی را برای خرید و پرداخت انعام ارائه می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.