تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 9, 2022
11:26 دوشنبه، 19ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135677

میانگین رسیدگی به شکایات خدمات ارتباطی به ۲.۷۶ روز کاهش یافت

 
مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قم گفت: میانگین زمان رسیدگی دفاتر پیشخوان به شکایت‌های سامانه ۱۹۵ از ۹.۲۳ روز در سال ۱۳۹۹ به ۲.۷۶ روز در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است.
 
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، جواد غلام پور اظهار داشت: در یک سال گذشته تلاش شد با معرفی سامانه ۱۹۵ به عموم مردم استان از طریق فضای مجازی و تبلیغات، آشنایی مشترکان خدمات حوزه ارتباطی با حقوق خود و نحوه پیگیری این حقوق صورت پذیرد.
 
وی ادامه داد: با تعیین یک گروه مناسب برای پیگیری پاسخ‌گویی در سامانه مذکور، میانگین زمان پاسخ‌گویی این سامانه از ۴.۵ روز کاری در سال ۱۳۹۹ به ۲.۲ روز کاری درسال ۱۴۰۰ کاهش پیدا کرد.
 
غلام پور بیان کرد: یکی از اهداف این اداره‌کل بهبود کیفیت ارتباطات روستاهای استان است و در سال ۱۴۰۰ سهم شکایت‌ها، پیشنهادها و قدردانی‌های حوزه روستایی ۵.۰۷ درصد و ۹۴.۹۳ درصد نیز شکایت‌ها و پیشنهادهای شهری بوده است.
 
این مسئول همچنین در مورد میانگین زمان رسیدگی کارورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات برحسب نوع خدمات در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز بیان کرد: سرویس اینترنت از ۳.۴ روز به ۲.۹۱ روز، سرویس تشعشع‌ها از ۵۲.۵۸ روز به ۱۰.۳۳ روز و تلفن همراه هم از ۲.۳۴ روز به ۱.۶ روز رسیده است.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.