اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 9, 2022
16:40 دوشنبه، 19ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135697

این اپلیکیشن کاربران را برای مرگ آماده می‌کند

 
تیمی از توسعه‌دهندگان مالزیایی و اروپایی برنامه‌ای را طراحی کرده‌اند که هدف آن آماده‌سازی انسان‌ها برای مرگ است. در واقع این برنامه قصد دارد تا مرگ را از یک موضوع تابو جدا کند و آن را طبیعی جلوه دهد.
 
این برنامه که Bereev نام دارد، در وب‌سایت خود توضیح می‌دهد که هدف اصلی، تغییر اساسی و تکامل شیوه برخورد انسان‌ها با مرگ است. با این وجود، خدمات آن‌ها به سه دسته «خوداندیشی»، «جلسات گفتگو» و «آماده‌سازی» تقسیم می‌شود. در این دسته‌بندی‌ها ابتدا افراد از مرگ خودشان در آینده مطلع می‌شوند. سپس درباره ترس‌هایشان از مرگ با آن‌ها صحبت می‌شود و درنهایت مراحل آماده‌سازی توسط Bereev انجام خواهد شد.
 
برای ساخت این برنامه، پرسشنامه جذابی تحت عنوان Death Convo Game راه‌اندازی شده که در آن شرکت‌کنندگان باید به 31 سوال در مورد مرگ در تمام روزهای ماه پاسخ دهند.
 
 
بازی و اپلیکیشن از طریق سوال‌های خود، پیش‌فرض‌های کاربران را درباره مرگ به چالش می‌کشند. کاربران مانند تصویر بالا هر روز با یک سوال جدید مواجه خواهند شد که دیدگاه آن‌ها درباره مرگ را مشخص می‌کند. به عنوان مثال، از جمله سوال‌های پرسشنامه می‌توان به «دوست دارید چگونه به یاد آورده شوید؟» یا «چه زمانی بیشتر احساس زنده بودن می کنید؟» اشاره کرد.
 
نحوه شکل‌گیری برنامه آماده‌سازی مرگ
بنیانگذار Bereev در وب‌سایت خود نحوه شکل‌گیری آن را به این صورت توضیح می‌دهد:
 
«همه چیز از چند سال پیش شروع شد، زمانی که مادربزرگم را در اثر یک حمله ناگهانی ذات‌الریه از دست دادم. پذیرش مرگ او بسیار سخت بود، زیرا به عنوان نقطه اتکا خانواده و منبعی از مهربانی و عشق شناخته می‌شد.»
 
«ایزومی اینوئه»، بنیانگذار استارتاپ در ادامه توضیح می‌دهد که چهار ماه بعد، پدربزرگ خود را نیز به دلیل سرطان پاروتید مرحله 4 از دست داد. او در این اتفاقات متوجه شده که زمانی می‌توان با غم از دست دادن افراد کنار آمد که از قبل برای آن برنامه‌ریزی شده باشد. او توضیح می‌دهد که در آن زمان به این فکر افتاده است:
 
«نحوه برخورد ما با مرگ [دیگران] نوعی مشکل دارد. [مرگ] چیز جدیدی نیست، همه ما می‌دانیم که اتفاق می‌افتد، پس چرا کاری برای آسان کردن آن انجام نمی‌دهیم؟»
 
در این زمینه به جز Bereev برنامه قابل توجه دیگری وجود ندارد. Bereev توجه سرمایه‌گذاران خوبی را به خود جلب کرده و ظاهرا استفاده از آن در استرالیا در بین کاربران افزایش پیدا کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.