تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 9, 2022
16:43 دوشنبه، 19ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135698

فینووا از سرمایه‌گذاری خود روی استارتاپ قسطا خبر داد

 
مدیرعامل فینووا، با بیان اینکه ماموریت فینووا به عنوان بازوی نوآوری بانک آینده توانمندسازای استارتاپ‌هایی است که در تلاش برای افزایش کیفیت زندگی مالی مردم هستند، از سرمایه‌گذاری روی استارتاپ قسطا خبر داد.
 
مریم‌نجفی، با اشاره به اهداف سرمایه‌گذاری روی استارتاپ قسطا گفت: «فینووا زیرمجموعه شرکت ارتباط فردا است که بازوی نوآوری بانک آینده است و ماموریت ما در فینووا توانمندسازی استارتاپ‌هایی است که با بکارگیری فناوری و راه‌حل‌های نوآورانه کیفیت زندگی مالی مردم را ارتقا می‌دهند.»
 
استارتاپ قسطا که موفق به جذب سرمایه از فینووا شده، یکی از بازیگران حوزه لندتک برای دسترسی آسان به منابع مالی است که فعالیت خود را از سال 97 در دانشگاه شریف آغاز کرده است.
 
 
تلاش بانک آینده در راستای تقویت اقتصاد نوآورانه
مدیرعامل فینووا در بخشی از توضیحات خود به مناسبت این سرمایه‌گذاری، با تاکید بر سیاست‌های کلان بانک آینده، گفت: «در راستای اهداف حمایتی به منظور توسعه نوآوری مالی، منابع خوبی به حوزه تسهیلات اختصاص داده شده است، به همین دلیل یکی از استراتژی‌های ما، تقویت کسب‌و‌کارهایی است که شرایط اعطای تسهیلات خرد را فراهم می‌کنند و می‌توانند در این شرایط اقتصادی کمک حال مردم باشند.»
 
مدیرعامل فینووا در ادامه به حوزه‌های فین‌تک که مورد تمایل این شرکت برای سرمایه‌گذاری است اشاره کرد و گفت: «در شرایطی قرار داریم که با رکود تورمی مواجه هستیم و عملا تمرکز روی استارتاپ‌هایی که خدماتی را در دسته لندتک و بعد از آن در حوزه اعتبار ارائه می‌کنند، برای فینووا جذاب است.»
 
او بااشاره به توانمندی‌های تیم قسطا در ادامه توضیحات خود گفت: «تیم قسطا نیز روی موضوع نوآوری، کاملا مسلط و توانمند است و این دلایل، سرمایه‌گذاری روی قسطا را برای فینووا جذاب کرده است. همچنین قسطا یکی از بازیگران اصلی حوزه لندتک است و می‌تواند این بخش را نیز در پورتفو فینووا تکمیل کند.»
 
او همچنین در بخش دیگری از توضیحات خود با اشاره به چرخه کامل خدمات قابل ارائه به کسب‌وکارهای نوپا در مجموعه فینووا گفت: «فینووا یک مرکز نوآوری با دپارتمان‌ها و بخش‌های مختلف است و به غیر از بحث فضای کار اشتراکی، در بخش سرمایه‌گذاری از مرحله بذری تا مراحل بعدی را پوشش می‌دهد.»
 
او همچنین با اشاره به اینکه فینووا می‌تواند، استارتاپ‌هایی که در مرحله ایده هستند را در آزمایشگاه فین‌تک فینووا پذیرش کند، گفت: «استارتاپ‌هایی که به مرحله بذری رسیده‌اند نیز می‌توانند وارد شتابدهنده فینووا شوند و پس از آن سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای تامین مالی کسب‌وکارهای نوپا است. در حال حاضر استارتاپ‌های ارزشمندی مانند اتاقک، وندار، لندو، پینکت و همراه‌کارت در سبد سرمایه‌گذاری فینووا قرار دارند.»
 
مدیرعامل قسطا: لازمه پیشرفت در مرحله تورمی تسهیلات است
محمدرضا آشتیانی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل قسطا با اشاره به وضعیت حوزه لندتک در کشور گفت: «طبق آمار رسمی 30 درصد افراد در کشور تا کنون هیچ نوع وامی دریافت نکرده‌اند و این نشان می‌دهد دسترسی به منابع مالی وضعیت مطلوبی ندارد. در حالی که لازمه پیشرفت در وضعیت تورمی اخذ تسهیلات است زیرا در این شرایط پس‌انداز عملا پاسخگو نیست.»
 
 
آشتیانی در ادامه با تاکید بر دستاوردهای فنی این شرکت گفت: «فرآیند اعتبارسنجی ما از هوش مصنوعی استفاده می‌کند که باعث می‌شود اعتبارسنجی طی چندساعت انجام شود. مزیت بعدی قسطا سرعت و سهولت دریافت تسهیلات است که با حداقل مدارک و تضامین انجام می‌شود و از لحظه ورود مشتری به سایت تا زمانی که تسهیلات اختصاص داده شود به طور متوسط حدود 5 روز طول می‌کشد.»
 
مدیرعامل قسطا در ادامه با اشاره به موضوع قسطا کارت گفت: «مشتری تسهیلات را در قالب قسطاکارت دریافت می‌کند که در هر فروشگاه آنلاین و آفلاینی می‌توان از آن استفاده کرد. در این شرایط مشتری قیمت بهتری دریافت می‌کند ضمن اینکه یک سری حوزه‌های کالایی و خدماتی اساسا فروش آنلاین ندارند و قسطاکارت این مشکل را حل می‌کند.»
 
مدیرعامل قسطا در مورد تجربه همکاری با فینووا گفت: «فارغ از درک شرایط استارتاپی قسطا توسط فینووا، این دوره سرمایه‌گذاری علی‌رغم اعداد و ارقامی که داشت، خیلی سریع انجام شد. ضمن اینکه بانک آینده اکوسیستم خوبی را تشکیل داده که فینووا هم قسمتی از آن است و حضور در این اکوسیستم برای ما ارزشمند است.»
 
آشتیانی در ادامه با اشاره به چشم‌انداز این شرکت گفت: «یکی از اهداف این همکاری گسترش اعطای تسهیلات خرد برای خرید کالا است. در دنیا این موضوع از طریق کارت‌های اعتباری انجام می‌شود و عملا پشتیان مالی افراد کارت اعتباری است.»
 
 
او در ادامه توضیحات خود به بررسی تفاوت کارت اعتباری و تسهیلات، پرداخت و گفت: «تفاوت بزرگ کارت اعتباری با تسهیلات این است که اعتبار همواره در اختیار شما است و هر زمان که بخواهید می‌توان از آن استفاده کرد.»
 
به باور او چشم انداز قسطا، این است که بتوانیم اولین کارت اعتباری خصوصی ایران را ایجاد کنیم و من فکر می‌کنم این موضوع در هوش مالی افراد جامعه و کیفیت زندگی آنها اثر جدی خواهد گذاشت.»
 
فینووا (Finnova) به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرده است و در حال حاضر یکی از بازیگران اصلی در اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری کشور است. این مرکز خدمات خود را در چهار بخش فضای کار اشتراکی، سرمایه‌گذاری متمرکز بر حوزه فین‌تک، آزمایشگاه فین‌تک و مرکز شتابدهی ارایه می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.