تلفن همراه

گجت

May 10, 2022
14:03 سه شنبه، 20ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135721

هواوی هم برای کامل‌تر کردن اکوسیستم خود تگ ردیاب اشیاء می‌سازد

 
هواوی با وجود تحریم و سختی‌های سال‌های اخیر، همچنان به توسعه اکوسیستم خود ادامه می‌دهد. حالا به نظر می‌رسد که این شرکت در حال کار روی یک تگ ردیابی جدید شبیه ایرتگ اپل و اسمارت تگ سامسونگ است و آن را «هواوی تگ» نام‌گذاری خواهد کرد.
 
دستگاهی‌های هواوی در چین به تازگی از طریق اپلیکیشن Huawei Cloud به‌روزرسانی جدیدی دریافت کرده‌اند که پشتیبانی از وسیله‌ای به نام Huawei Tag را به ارمغان می‌آورد. در یادداشت تغییرات این آپدیت گفته شده که هواوی تگ یک دستگاه ردیابی اشیاء با فناوری فوق پهن‌باند (UWB) است که به کاربر اجازه می‌دهد خیلی دقیق وسایل خود را پیدا کند.
 
 
اخبار مربوط به توسعه این دستگاه از ماه‌ها قبل به سطح اینترنت راه پیدا کرده بود. پارسال در ماه نوامبر مشخص شد که این شرکت نشان تجاری Huawei S-Tag را در اتحادیه اروپا ثبت کرده است. با این حال، آپدیت حاضر نشان می‌دهد که اکنون بیش از هر زمان دیگری به عرضه این ردیاب هوشمند نزدیک شده‌ایم.
 
اکوسیستم هواوی توسعه پیدا می‌کند
هواوی در چند سال اخیر تلاش زیادی کرده تا اکوسیستم محصولات خود را توسعه دهد و نیاز کاربران را در زمینه‌های مختلف برطرف سازد. این شرکت حالا با ردیاب هوشمند خود می‌تواند گزینه‌ای برای رقابت با اپل و سامسونگ به بازار عرضه کند تا کاربران، به‌ویژه در چین که این برند محبوبیت بیشتری دارد، بتوانند از ردیاب مخصوص اکوسیستم هواوی استفاده کنند.
 
در حال حاضر اپل محصول ایرتگ را به‌صورت تکی با قیمت 29 دلار و در بسته‌های چهارتایی با قیمت 99 دلار عرضه می‌کند. در آن سو، سامسونگ دو محصول اسمارت تگ و اسمارت تگ پلاس را عرضه کرده که اولی با قیمت 29 دلار و دومی با قیمت 39 دلار به فروش می‌رسند. فناوری UWB فقط در نسخه پلاس وجود دارد و قابلیت ردیابی با واقعیت افزوده را فراهم می‌کند.
 
فعلا مشخص نیست که ردیاب هواوی با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.