تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 11, 2022
11:22 چهارشنبه، 21ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135740

در اولین روز نمایشگاه اینوتکس چه گذشت؟ از افتتاحیه تا میزگرد و امضای تفاهم‌نامه

 
 افتتاحیه و روز نخست نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) با حضور سورنا ستاری معاون عملی فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد و کارشناسان حوزه فناوری در چندین نشست و پنل گفت‌وگو در بخش‌های مختلف به بررسی فرصت‌ها و چالش‌‌های این حوزه پرداختند.
 
 در افتتاحیه این رویداد که با حضور صدها شرکت و استارت‌‌آپ در پارک فناوری پردیس برگزار شد، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را راه نجات اقتصاد کشور از اقتصاد نفتی خواند. او سرمایه‌گذاری و حمایت از استارت‌آپ‌ها را راهکاری کاربردی و نجات‌بخش برای جامعه دانست و گفت رویداد اینوتکس اتفاقی مهم در زمینه کارآفرینی و حمایت از کسب‌وکارهای نوپاست.
 
 
در بخش دیگری از این رویداد، در استیج حکمرانی پنلی با موضوع چالش‌های توسعه ارز دیجیتالی در دولت و بخش خصوصی برگزار شد که در آن امیرحسین راد مدیرعامل نوبیتکس، محمدجواد صمدی‌راد مدیرعامل ققنوس و کیومرث ‎اشتریان دبیر سابق کمیسیون اجتماعی و دولت الکترونیکی هیات دولت به چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه پرداختند. حاضران در این پنل، قوانین بی‌ثبات و غیرشفاف رگولاتوری و وجود ابهام در تصمیم‌ها را از مهم‌ترین مشکلات فعلان این عرصه به شمار آوردند. مدیرعامل نوبیتکس در عین حال شرایط ایران را در برخی موارد بهتر از سایر کشورها دانست و توضیح داد: زمانی که در امارات متحده عربی کاملاً رمزارزها ممنوع بود ایران چهار سال در این حوزه سابقه فعالیت داشت، اما مشکل اینجاست که ما حالا از امارات عقب‌تریم. این در حالی است که صنعت ماینینگ به دلیل شرایط آب‌وهوایی در امارات با مشکلات زیادی مواجه است‌.

 
در بخش دیگری از این رویداد بانک مهر ایران و صندوق توسعه فناوری‌های نوین به منظور بالا بردن سطح همکاری در تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. تفاهم‌نامه‌ای که می‌خواهد زمینه افزایش سطح همکاری‌های دوجانبه را برای ایجاد زیرساخت شعبه‌های الکترونیکی بانک و راه‌اندازی شتاب‌دهنده در حوزه فین‌تک فراهم کند. در این مراسم سید سعید شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و سید روح‌الله میرامینی مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین و جمعی از مدیران و معاونان بانک و صندوق حضور داشتند.
 
در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری، رویداد ریورس پیچ صنایع معدنی با حضور معاون وزیر صمت و شرکت‌های فناور نیز برگزار شد. در رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت معدن، نیازهای این مجموعه از سوی شرکت سنگ آهن ایران و شرکت مس ایران اعلام شد و شرکت‌های فناور نیز توانمندی‌ها و پیشنهادها خود را برای رفع نیازهای این صنعت ارائه کردند.
 
نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) امسال نیز در محل دائمی خود یعنی پارک علمی فناوری پردیس برگزار می‌شود و تا تاریخ ۲۳ اردیبهشت ادامه دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.