سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 11, 2022
17:02 چهارشنبه، 21ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135767

روباتی که آثار هنری را روی خودروها می کشد

 
شرکت مشهور ABB به تازگی موفق به طراحی و تولید نوعی روبات شده است که می تواند نقاشی های شخصی یا آثار هنری مورد نظر صاحب ماشین را با دقت، کیفیت و ماندگاری بالا روی خودرو نقاشی کند.
 
 جان لنون هنرمند مشهور در دهه ۱۹۶۰ رولزرویس فانتوم V خود را با طراحی شخصی سازی شده نقاشی کرد. شرکت ABB به تازگی موفق به طراحی و ساخت روباتی شده که قادر است آثار هنرمندان را روی ماشین نقاشی کند.
 
به گفته ایان کالوم، طراح سابق جگوار و استون مارتین، فناوری فوق بدان معناست که شرکت‌ های خودروسازی به زودی می ‌توانند نقوشی منحصر به فرد را روی خودروی شما نقاشی کنند.
 
این طراح بسیار مشهور معتقد است که امروزه ماشین‌ های زیادی در جاده ‌ها وجود دارند  همه آنها بسیار شبیه به هم بوده و در این شرایط مردم خواهان شخصی‌ سازی خودروهایشان هستند. این فناوری کاملاً باورنکردنی است، زیرا ظاهری کاملاً فردی برای هر خودرو و همچنین ظاهری بسیار شخصی ارائه می‌کند. به گزارش سیناپرس، پیش از این تنها امکان استفاده از برخی برچسب ها وجود داشت که بسیاری از مردم آن را دوست ندارند من فکر می کنم که نقاشی واقعی با استفاده از رنگ واقعی روی یک خودرو بسیار جذاب است.
 
شرکت ABB که روبات‌ هایش در کارخانه‌ های سراسر جهان خودرو ها را ساخته و رنگ می ‌کنند، روبات جدیدی با ۱۰۰۰  نازل در سر رنگ خود دارد که می ‌تواند طرح ‌های پیچیده را در چندین رنگ نقاشی کند. این فناوری در یک مرکز مخفی آزمایش شده است و پیش ‌بینی می‌شود که طی یک تا دو سال آینده مورد استفاده قرار گیرد.
 
در این میان شرکت ABB یک از نقاشی های ادوایت کولارکار  (Advait Kolarkar)هنرمند هشت ساله ای  که آثار انتزاعی او بیش از ۱۰۰ هزار پوند فروخته شده است را روی یک خودرو به تصویر کشید.
 
کولارکار که به عنوان یکی از ۱۰۰ کودک نابغه برتر جهان انتخاب شده و نقاشی خود را به نام Zebra Utopia روی بوم نقاشی در خانه خود در هند نقاشی کرد. وی در این رابطه گفت : این نقاشی نوعی اسب بالدار را در حال پرواز در سرزمین رویایی نشان می دهد، اما اسب بالدار افسانه ای من مانند گورخر  سیاه و سفید است. به گزارش سیناپرس،  با کمک شرکت ABB  این نقاشی توسط روبات ، روی ماشین نقاشی شد.
 
کولارکار با دیدن ربات در حال عمل گفت: باورم نمی شود که یک روبات یک اثر هنری نقاشی می کند.  این فقط یک اثر هنری نیست و چیزی فراتر از ان محسوب می شود.به گزارش سیناپرس،ABB ادعا می کند که سیستم Pixelpaint دارای شرایط پایدار بوده و باعث صرفه جویی در رنگ و زمان می شود.
 
سازندگان خودروهای لوکس احتمالاً اولین گروهی هستند که نقاشی های هنری سفارشی را به لیست گزینه های سودآور خود اضافه می کنند. برای مثال رنج روور جدید هزاران گزینه شخصی سازی شده دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.