تلفن همراه

گجت

May 15, 2022
14:19 یکشنبه، 25ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135846

وزارت دفاع آمریکا می‌خواهد با یک فناوری جدید چندین پهپاد را بطور همزمان نابود کند

 
وزارت دفاع آمریکا به‌تازگی آزمایش چند فناوری ریزموج پرتوان برای مقابله با سیستم‌های پهپادی بدون سرنشین را انجام داده است. این سیستم می‌تواند چند پهپاد را به‌صورت همزمان در آسمان از کار بیندازد. با توجه به افزایش شمار حملات پهپادی گروهی، پنتاگون در تلاش است تا از در اختیار داشتن فناوری لازم برای مقابله با آن‌ها اطمینان یابد.
 
وزارت دفاع ایالات متحده تاکنون سه بار سیستم مقابله با پهپادها را آزمایش کرده است. دو آزمایش بهار و پاییز پارسال و آزمایش سوم بهار امسال انجام شد. پنتاگون می‌خواهد همچنان به انجام دو آزمایش در سال ادامه دهد تا مشکلات این سیستم را برطرف سازد.
 
جدیدترین آزمایش این سیستم‌ها در بازه زمانی 4 تا 22 آوریل (15 فروردین تا 2 اردیبهشت) در ایالت آریزونا انجام شد. در این آزمایش سه تیم اپیروس، Raytheon و Leonardo DRS فناوری‌های ریزموج پرتوان خود را به نمایش گذاشتند. این فناوری‌ها معمولا از طریق ایستگاه‌های زمینی پالس‌های الکترومغناطیسی قوی برای تخریب یا از کار انداختن پهپادها ارسال می‌کنند.
 
پنتاگون به آزمایش‌های خود ادامه می‌دهد
«مایکل دیگنارو»، رئیس تیم آزمایش اداره مقابله با پهپادهای بدون سرنشین کوچک پنتاگون می‌گوید: «ما در این آزمایش شیوه‌های مختلف مقابله با پهپادها را آزمایش کردیم و خواستیم ببینیم چقدر طول می‌کشد تا یک پهپاد از کار بیفتد یا نابود شود.»
 
اهدافی که در این آزمایش استفاده شده در گروه سیستم‌های پروازی بدون سرنشین گروه 1، 2 و 3 بودند و به‌صورت تک‌به‌تک یا دو پهپاد همزمان تست شدند. (پهپادهای گروه 1 حداکثر 9 کیلوگرم، گروه 2 از 9 تا 24 کیلوگرم و گروه 3 بیش از 24 تا حداکثر 600 کیلوگرم وزن داشتند.)
 
سیستم Leonardo DRS آنتنی برای ارسال موج نداشت، ولی کارشناسان توانستند از طریق توانایی این سیستم در تولید انرژی کافی به منظور مقابله با تهدیدها عملکرد آن را ارزیابی کنند. سیستم اپیروس توانست در رنج معقولانه‌ای که معمولا در میدان مبارزه به کار می‌آید، تهدیدها را از کار بیندازد. از آن سو، سیستم Raytheon هنوز در دست توسعه قرار دارد ولی نشان داد که در فواصل کوتاه‌تر می‌تواند به کار بیاید.
 
وزارت دفاع آمریکا در حال پشت سر گذاشتن آخرین مراحل توسعه مفاهیم و قابلیت‌هایی است که می‌خواهد در دور بعدی آزمایش‌ها به آن دست پیدا کند. اداره مقابله با پهپادهای بدون سرنشین می‌گوید تا یک ماه دیگر اعلام خواهد کرد که می‌خواهد چه کمبودهایی در سیستم‌های موجود برطرف شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.