5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 17, 2022
14:30 سه شنبه، 27ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135913

فیلتر تلگرام در هنگ کنگ

 
مقامات هنگ کنگ در حال بررسی محدود کردن دسترسی عمومی به سرویس پیام رسان تلگرام هستند.
 
 روزنامه سینگ تائو دیلی در گزارشی نوشت: کمیسر حریم خصوصی دیتای شخصی برای نخستین بار در حال بررسی توسل به مقررات برای محدود کردن دسترسی به تلگرام است که افشای اطلاعات حساس و شخصی از طریق آن شایع است. این افشاگریها شامل مقامات دولتی و شهروندان می‌شود.
 
این اقدام نگرانیها نسبت به اعمال کنترلهای اینترنت به سبک پکن در این مستعمره سابق انگلیس را برانگیخته است.
 
هنوز معلوم نیست دیده‌بان حریم خصوصی چطور قصد دارد این اقدام را انجام دهد. فیلتر کردن سایتهای اینترنتی یا اپلکیشن‌ها، مستلزم همکاری فراهم کنندگان خدمات محلی است مانند سال ۲۰۲۱ که پلیس هنگ کنگ با استناد به قانون امنیت ملی، دسترسی به "اچ کی کرونیکل" را مسدود کرد. به گفته منابع آگاه، مقامات هنگ کنگ ممکن است دسترسی عمومی به تلگرام را به طور کامل قطع کنند یا اپلیکیشن تلگرام را از فروشگاههای آنلاین این شهر حذف کنند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، اگر هنگ کنگ این اقدام را عملی کند، جدیدترین گام در سلسله تدابیری خواهد بود که از سوی مقامات برای مقابله با افشای عمومی اطلاعات شخصی به اجرا گذاشته شده است. هنگ کنگ در سپتامبر قوانین حریم خصوصی دیتا را تحکیم کرد تا از افشای اطلاعات خصوصی جلوگیری کند اما این اقدام، غولهای فناوری بزرگ را به وحشت انداخت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.