تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 17, 2022
16:39 سه شنبه، 27ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135930

شکایت از گوگل به دلیل استفاده از سوابق پزشکی محرمانه در انگلیس

 
گوگل به دلیل استفاده از سوابق پزشکی محرمانه ۱.۶ میلیون نفر در انگلیس با یک شکایت روبرو شده است.
 
به نقل از اسکای نیوز، این شکایت توسط اندروپریسمال به نمایندگی گروهی از بیمارانی که سوابقشان به دیپ مایند ارائه شده، در دادگاه عالی ثبت شده است. «دیپ مایند» شاخه هوش مصنوعی گوگل در سال ۲۰۱۵ میلادی داده هایی از Royal Free NHS Trust در لندن را به قصد آزمایش یک اپ موبایل به نام «استریمز» دریافت کرده است.
 
به نوشته تک کرانچ شاکیان خواهان غرامت برای استفاده غیرقانونی از سوابق پزشکی محرمانه بیماران هستند.
 
براساس شکایت گوگل و دیپ مایند تعداد زیادی سوابق پزشکی محرمانه را بدون دانش یا رضایت بیماران به دست آوردند و استفاده کردند.
 
طبق اطلاعات موجود گوگل داده های بیش از ۱.۶ میلیون بیمار را برای آزمایش اپ موبایل استفاده کردند که قادر به ردیابی جراحت به کلیه بود. این اپلیکیشن موبایل که برای ردیابی زودهنگام جراحت های کلیه و جلوگیری از مرگ طراحی شده بود، بعداً توسط Royal Free NHS Trust مورد استفاده قرار گرفت.
 
بعداً ناظر حریم خصوصی انگلیس این قرارداد را غیرقانونی اعلام کرد اما جریمه ای برای سازمان Royal Free در نظر نگرفت زیرا در این بخش دستورالعمل مرتبطی وجود نداشت.
 
این نشریه قبلاً فاش کرده بود سازمان مذکور داده های بیماران را به شیوه ای نامناسب به اشتراک گذاشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.