اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

May 17, 2022
16:59 سه شنبه، 27ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135933

رئیس اتحادیه صادرکنندگان مخابرات: تعریف جدیدی از جوامع بشری در حال شکل‌گیری است

 
رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران گفت:تغییر رویکرد فناوری‌ها، آغازگر مرحله‌ای جدید از حیات اجتماعی بشر متاورسی است که موجب تحقق جامعه نوین اطلاعاتی می شود.
 
به گزارش اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران (IRICTU) داوود ادیب همزمان با فرارسیدن روز جهانی ارتباطات ۲۰۲۲، با اعلام شعار «فناوری‌های دیجیتالی، در خدمت سالمندان و تندرستی در دوره سالمندی» که از سوی اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) اعلام شده است؛ این روز و همچنین روز ملی روابط عمومی را به خانواده بزرگ ICT کشور تبریک گفت.
 
وی گفت: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در بخش لاینفک زندگی در حوزه‌های مختلف جامعه پنجم یا «قرن فرا هوشمند» قرار گرفته و اطلاعات و ارتباطات در جامعه فرا صنعتی کنونی، که تکثر گرایی سریعی را در جنبش‌های اجتماعی جدید این عصر فراهم آورده، معیار اصلی توسعه و پیشرفت اقتصادی و صنعتی کشورهای توسعه یافته شده است.
 
ادیب ادامه داد: در عصر جدید، پیشرفت‌های فراوان در زمینه‌های هوش مصنوعی، رباتیک، زیست‌فناوری، محاسبات کوانتومی، سیستم‌های فیزیکی – سایبری و فناوری نانو اتفاق افتاده و شاهد این هستیم که همه این فناوری‌ها و نوآوری‌ها، انقلابی بزرگ در روش‌ها و شیوه‌های زندگی ما به وجود آورده و زندگی شخصی و اجتماعی همه ما را تحت تأثیر قرار داده است. ما باید برای تحقق هر کدام از این موارد برنامه ریزی‌های اساسی و عملیاتی را به سرعت تدوین و عملیاتی کنیم.
 
وی افزود: امروزه همچنین ارکان مختلف قرن فراهوشمند با فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان عنصر اصلی آن در هم تنیده شده و در این میان، روابط میان انسان‌ها و ماشین‌ها بیشترین تغییر را تجربه کرده و تغییر رویکرد در فناوری‌ها از فناوری مولد به فناوری اطلاعات، آغازگر مرحله‌ای جدید از حیات اجتماعی بشر متاورسی خواهد شد که موجبات تحقق شکل جدیدی از جوامع، موسوم به «جامعه نوین اطلاعاتی» بوده و توسعه از نوع اطلاعاتی و ارتباطی، موتور محرکه این نوع از جوامع اطلاعاتی خواهد شد.
 
ادیب گفت: اینک که تعریف جدیدی از جوامع بشری در جهان در حال شکل‌گیری است و قرن فراهوشمند از پارادایم زندگی برای بقا، به پارادایم زندگی برای رشد و توسعه رویکرد جدیدی را پیدا کرده است و از سویی، رشد اطلاعات و ظرفیت‌های علمی کشور در سال مزین به عنوان پر محتوای «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» با حمایت حاکمیت روبرو است، این فرصت را غنیمت شمرده و روز جهانی ارتباطات ۲۰۲۲، که با شعار «فناوری‌های دیجیتالی، در خدمت سالمندان و تندرستی در دوره سالمندی» نامگذاری شده‌است را به خانواده بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور تبریک عرض می‌کنم.
 
وی تاکید کرد: بدون شک این باور وجود دارد که صنعت فناوری اطلاعات کشورمان نیز در این شرایط خطیر با پتانسیل‌های فراوانی که در حوزه اپراتورها، مشاورین، پیمانکاران، شرکت‌های تولیدی و بخش‌های خدماتی مرتبط وجود دارد، در صورت حمایت حاکمیت و دولتمردان می‌توانند مدل‌های سنتی کسب و کار حاکم بر آن را به چالش کشیده و از تجربه‌های موفق جهانی در این صنعت بزرگ که دارای بالاترین ارزش افزوده می‌باشد بهره گیری و موجب پیشرفت و رشد کشورمان در سطوح مختلف توسعه شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.