اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 18, 2022
11:34 چهارشنبه، 28ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135946

زارع‌پور با تبریک روز جهانی ارتباطات: ارتباطات به مهمترین موضوع زندگی بشر در قرن ۲۱ تبدیل شده است

 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: ارتباطات از ابتدای قرن ۲۱ به تدریج به مهم‌ترین موضوع زندگی بشر تبدیل و سرعت تغییرات حوزه‌های ارتباطی چنان است که حرکت در مرزهای این فناوری به کار بسیار سختی تبدیل شده است.
 
 «عیسی زارع‌پور» به مناسبت روز جهانی ارتباطات روز سه شنبه در حساب کاربری خود در اینستاگرام، نوشت: فناوری‌های نوینی چون هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، زنجیره بلوکی، داده‌های کلان، فناوری‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی بسیاری از ناممکن‌ها را ممکن و بسیاری از مسیرهای سخت را آسان و هموار کرده‌اند. دیگر نمی‌توان از نوآوری‌ها و پیشرفت‌های این حوزه غافل بود و باید ضمن وفق دادن آنها با ارزش‌ها و فرهنگ بومی، از آنها برای آسایش و آرامش و پیشرفت جامعه خود بهره گیریم.  
 
وزیر ارتباطات گفت: خدا را شکر می‌گوییم که ملت با استعداد ایران با همه محدودیت‌ها و کمبودهای مقطعی، دانش و مهارت استفاده از هر نوع فناوری را از هر راهی کسب می‌کنند و از قافله جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات باز نمی‌مانند، زیرا به گفته نبی مکرم اسلام «اگر دانش در ستاره ثریا باشد ایرانیان بدان دست پیدا خواهند کرد.»
 
زارع‌پور تصریح کرد: شعار امسال اتحادیه بین المللی ارتباطات با عنوان «فناوری‌های دیجیتال در خدمات افراد کهنسال و تندرستی در دوران سالمندی» نشانه همین توجه ویژه به کاربردهای متنوع حوزه فناوری اطلاعات است و البته این شعار تنها به یکی از وجوه کاربردی فناوری اطلاعات اشاره دارد که امید به زندگی را در سالمندان افزایش می‌دهد؛ کما اینکه در سطح وسیع‌تر، با اجرای دولت هوشمند و تحول دیجیتال در همه سازمان‌ها، تمامی اجزا، عملکرد و خدمات حاکمیت و دولت دچاره تحولی شگفت خواهند شد و ضمن کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت و دقت کارها، زمینه‌های فساد از بین رفته و زندگی برای مردم تسهیل خواهد شد و در یک کلمه، مردم عزیز کشورمان «طعم شیرین فناوری» را در اداره جامعه خواهد چشید.
 
وی تاکید کرد: اما نکته ظریف این حوزه حضور دائمی رسانه‌ها در کنار فناوری اطلاعات است. مضاف بر آن رسانه به عنوان چشم بیدار و ناظر هوشیار مراقب کاستی‌ها، چالش‌ها یا عقب‌ماندگی‌های این فضا است. پس حضور رسانه منصف و مطلع به عنوان تولیدکننده محتوا و ایجادکننده ارزش افزوده در ساحت ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم و ضروری است و از همین منظر روز جهانی ارتباطات روزی است مشترک برای اهالی رسانه، روابط‌عمومی‌ها و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات.  روز جهانی ارتباطات را به همه ارتباطگران تبریک میگویم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.