اپلیکیشن

تلفن همراه

May 19, 2022
12:28 پنجشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135975

یوتیوب بخش‌های پربازدید یک ویدیو را به کاربران نشان می‌دهد

 
یوتیوب در نسخه وب و موبایل اپلیکیشن خود، تغییر جدیدی اضافه کرده و می‌تواند بخش‌های «پربازدید» ویدیوها را برای کاربران مشخص کند. این ویژگی قبلا برای مشترکین پرمیوم یوتیوب مورد آزمایش قرار گرفته بود و اکنون برای تمام کاربران ارائه شده است.
 
با وجود این قابلیت، همانطور که در تصاویر زیر دیده می‌شود، یوتیوب با استفاده از نموداری در پایین پلیر خود نشان می‌دهد که کدام قسمت یک ویدیو بیشتر توسط کاربران پخش شده‌ است. همانطور که گوگل توضیح می‌دهد، با وجود این قابلیت که برای ویدیوهای طولانی کاربردی است، کاربران سریع‌تر می‌توانند بخش‌های اصلی یک ویدیو را پیدا کرده و آن را تماشا کنند.

 
همانطور که گفتیم این ویژگی قبلا برای مشترکین پرمیوم یوتیوب در دسترس بوده اما اکنون برای تمام کاربران رایگان و اشتراکی در پلتفرم‌های دسکتاپ، iOS و اندروید شده است. البته ظاهرا هم اکنون تنها دسته‌ای از کاربران به آن دسترسی دارند و احتمالا طی روزهای آینده برای تمام کاربران قابل دسترس خواهد بود.
 
ویژگی‌های جدید دیگر یوتیوب
همچنین گوگل این قابلیت را به همراه به‌روزرسانی‌های دیگری معرفی کرده که اساسا برای ویدیوهای طولانی درنظر گرفته شده‌اند تا بتوان آن‌ها را به بخش‌های مختلفی تقسیم کرد. به عنوان مثال یوتیوب در حال آزمایش قابلیت جدیدی است تا کاربران بتوانند در ویدیوها، لحظات موردعلاقه خود را مشخص و تماشا کنند.
 
علاوه بر این، یوتیوب ابزار تقسیم‌بندی ویدیوهای خود که اولین بار در سال 2020 راه‌اندازی شده بود را اکنون در دسترس تلویزیون‌های هوشمند و کنسول‌های بازی قرار داده است. از زمان راه‌اندازی این ویژگی، یوتیوب همچنین امکان ساخت خودکار بخش‌ها را نیز فراهم کرده و ادعا می‌کند که تا به امروز حدود 20 میلیون ویدیو از این قابلیت استفاده کرده‌اند.
 
از ویژگی‌های اضافه شده جدید یوتیوب می‌توان به Single Loop اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا یک ویدیو را روی تکرار و پخش مجدد تنظیم کنند. همچنین در حالت تمام صفحه، اکنون پنل جدیدی برای کاربران نمایش داده می‌شود که اطلاعات مربوط به ویدیو مانند توضیحات، بخش‌بندی‌ها و نظرات در آن وجود دارد.
 
در نهایت، یوتیوب اعلام کرد که به زودی قصد دارد قابلیتی را آزمایش کند که به کاربران اجازه می‌دهد زمان دقیق ویدیویی که می‌خواهند تماشا کنند را جستجو کنند. این ویژگی نیز ابتدا فقط با کاربران پرمیوم آزمایش خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.