لبه تکنولوژی

May 22, 2022
14:38 یکشنبه، 1ام خردادماه 1401
کد خبر: 136031

هوش مصنوعی از جراحت ورزشکاران جلوگیری می کند

یک شرکت آمریکایی الگوریتمی ابداع کرده که می تواند جراحت های ورزشی را پیش بینی کند. 
 
به گزارش دیلی میل، در حال حاضر چند تیم در اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا، لیگ ملی بیس بال آمریکا و لیگ ملی فوتبال آمریکا از این الگوریتم به عنوان راهی برای رصد ریسک جراحت استفاده می کنند.
 
باشگاه لیورپول اف سی در این فصل از نرم افزار مذکور استفاده کرد و توانست تعداد روزهایی که به بازیکنان به دلیل جراحت از دست می دهند را در فصل ۲۱-۲۰۲۰ میلادی از ۱۵۰۰ به ۱۰۰۸ روز کاهش دهد.
 
جالب تر آنکه استفاده از این نرم افزار تعداد روزهایی که بازیکن به دلیل جراحت های جدی از دست می دهد(جراحت هایی که درمان آنها بیش از ۹ روز طول می کشد) از ۱۴۰۹ به ۸۴۱ روز کاهش داده است.
 
در حال حاضر بیش از ۵۰ باشگاه ورزشی در سراسر جهان از برنامه هوش مصنوعی «زون۷» استفاده می کنند. البته بسیاری از آنها تمایلی به افشای نام شان ندارند زیرا سعی دارند از مزایای رقابتی این ابزار محافظت کنند.
 
این استارت آپ کالیفرنیایی با استفاده از مدلسازی ماشین یادگیری رابطه بیان حجم کاری و بهبود در بازیکنان اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا را تحلیل و همچنین فرایندهایی درباره ریسک جراحت و تعادل عملکرد برای تیم های فوتبال آمریکایی ایجاد کرده است.
 
«زون۷» خارج از حیطه ورزش، در حوزه فناوری عملکرد انسانی برای پشتیبانی از کارمندان بیمارستان ها به کار رفت که به دلیل شیوع همه گیری کرونا و افزایش تعداد بیماران، تحت شرایط سخت فعالیت می کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.