لبه تکنولوژی

May 22, 2022
16:14 یکشنبه، 1ام خردادماه 1401
کد خبر: 136037

تولید ویدئو پروژکتور با منبع لیزر سه کاناله و تنظیم خودکار نور

شرکت ال جی از تولید یک ویدئو پروژکتور فوق دقیق با منبع لیزر سه کاناله خبر داده که مشاهده فیلم‌های سینمایی را با کیفیت بسیار نزدیک به سالن‌های سینما ممکن می‌کند.
4157797.jpg
به گزارش نیواطلس، این محصول HU۹۱۵QE نام دارد و تصویر را با درخشندگی کافی در دسترس مخاطب قرار می‌دهد و دارای یک سیستم صوتی داخلی هم هست.
 
بازتولید رنگ در HU۹۱۵QE توسط یک منبع نور لیزر سه کاناله – برای تولید سه رنگ قرمز، آبی و سبز – به جای استفاده از چرخه رنگی مشترک که در بسیاری از پروژکتورهای مشابه متداول است، صورت می‌گیرد. پوشش رنگ از طریق این ویدئو پروژکتور تا ۹۴ درصد مشابه پوشش رنگ در سالن‌های سینما است. این دستگاه همچنین برای حدود ۲۰۰۰۰ ساعت استفاده مناسب است.
 
این دستگاه در صورت قرار گرفتن در فاصله ۵.۶ سانتیمتری از دیوار تصاویر ۹۰ اینچی و در صورت قرار گرفتن در فاصله ۱۸.۳ سانتیمتری از دیوار تصاویر ۱۲۰ اینچی پخش می‌کند و دقت تصاویر آن نیز ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است. پشتیبانی از فناوری HDR۱۰ از جمله دیگر ویژگی‌های دستگاه مذکور است.
 
ویدئو پروژکتور مذکور به یک سیستم تصحیح درخشندگی تصویر به صورت فریم به فریم نیز مجهز است. این پروژکتور ۳۷۰۰ لومن نور ANSI منتشر می‌کند و دقت کنتراست آن به ۲،۰۰۰،۰۰۰:۱ در هر صحنه می‌رسد. فناوری Brightness Optimizer II هم شدت روشنایی را بسته به شرایط روشنایی در اتاق تنظیم می‌کند، بدون اینکه نیازی به کشیدن پرده باشد. قیمت این محصول با سیستم صوتی ۴۰ واتی، ۵۱۰۰ دلار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.