رگولاتوری

May 24, 2022
11:26 سه شنبه، 3ام خردادماه 1401
کد خبر: 136068

شکایت والدین از شبکه های اجتماعی درباره اعتیاد کودکان ممکن می شود

براساس لایحه ای جدید ایالت کالیفرنیا آمریکا به زودی شبکه های اجتماعی را وادار می کند مسئولیت آسیب به کودکانی را بپذیرند که به محصولات آنها معتاد شده اند.
3265542.jpg
به گزارش آسوشیتدپرس، همچنین این لایحه به والدین اجازه می دهد از پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک شکایت کنند. آنها می توانند تا سقف ۲۵ هزار دلار به ازای هر مورد تخلف درخواست غرامت کنند.
 
در لایحه مذکور که به مجلس ایالتی ارائه شده در تعریف «اعتیاد» آمده کودکان زیر ۱۸ سال به طور فیزیکی، ذهنی، احساسی، از لحاظ رشد یا مادی آسیب می بینند و با وجود آنکه آنها خواهان توقف یا کاهش مدت زمان استفاده از شبکه اجتماعی هستند، قادر به انجام این کار نیستند زیرا گرفتار شبکه اجتماعی شده اند.
 
گروه های کسب و کاری هشدار داده اند در صورت تصویب این قانون، شبکه های اجتماعی در کالیفرنیا به جای قبول ریسک های قانونی، فعالیت برای کودکان را متوقف می کنند.
 
لایحه پیشنهادی تنها برای شبکه های اجتماعی به کار می رود که طی سال قبل حداقل ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشته اند. به عبارت دیگر به نظر می رسد قانون پیشنهادی، شبکه های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک را هدف گرفته که بخش بزرگی از بازار را در قبضه خود دارند.
 
البته لایحه ارائه شده برای سرویس های پخش محتوا مانند نتفلیکس و هولو یا شرکت هایی که فقط سرویس های ایمیل و پیامک ارائه می دهند، به کار برده نمی شود.
 
جوردن کانینگهام یکی از اعضای مجلس کالیفرنیا که این لایحه را ارائه کرده، می گوید: عصر آزمایش اجتماعی بی پروا روی کودکان تمام شده و ما خواهان حفاظت از آنها هستیم.
 
در لایحه مذکور دو راه فرار از مسئولیت برای شبکه های اجتماعی در دادگاه در نظر گرفته شده است. اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، از یکم ژانویه سال بعد اجرایی می شود و شرکت هایی که ویژگی های اعتیاد آور برای کودکان را از یکم آوریل حذف کنند، مسئولیتی برای پرداخت غرامت نخواهند داشت.
 
همچنین شرکت هایی که به طور مرتب عملکردهای خود را بررسی می کنند تا ویژگی های اعتیاد آور برای کودکان را شناسایی و حذف کنند، در مقابل شکایات والدین ایمن خواهند بود.
 
با این وجود گروه های تجاری مختلف با این لایحه مخالفت کرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.