اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 24, 2022
13:12 سه شنبه، 3ام خردادماه 1401
کد خبر: 136071

سرویس Starlink for RVs معرفی شد؛ دسترسی به اینترنت در سفر با هزینه 135 دلار

اسپیس ایکس برای سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود طرح جدیدی به نام «Starlink for RVs» را معرفی کرد. همانطور که از نام آن پیداست، این طرح برای ارائه خدمات به کاربرانی طراحی شده که در سفرها نیز قصد دارند به اینترنت ماهواره‌ای متصل باشند.
استارلینک برای علاقه‌مندان به سفر یا خودروهای RV، سرویس جدیدی را معرفی کرده تا کاربران بتوانند بدون ارائه آدرس «خانه» خود، دیش اینترنت ماهواره‌ای آن را خریداری کنند. اسپیس ایکس همچنین اعلام کرده که ثبت نام در این سرویس بدون انتظار انجام خواهد شد. با این وجود، باید اشاره کرد که این سرویس به طور کلی برای کار در حین حرکت تنظیم نشده و همانطور که «ایلان ماسک» اشاره می‌کند، آنتن آن کمی بزرگ است.
 
هزینه سرویس جدید استارلینک
هزینه سرویس جدید استارلینک، 599 دلار برای دیش و 135 دلار در ماه برای اتصال به اینترنت اعلام شده است. در مقایسه با سرویس‌ خانگی معمولی، قیمت دیش تغییری نکرده اما هزینه ماهانه آن 25 دلار بیشتر است. سرویس Starlink for RVs همچنین امکان توقف و شروع مجدد خدمات را به کاربران ارائه می‌کند، تا بتوانند هزینه‌های خود را بهتر کنترل کنند.
 
استارلینک همچنان در حال گسترش تعداد ماهواره‌های اینترنتی خود است و به طور کلی، سرویس آن فقط برای استفاده در مکان خاصی در نظر گرفته شده که هنگام ثبت نام، توسط کاربر اعلام می‌شود.
 
ماه گذشته، گزارشی منتشر شده بود که اسپیس ایکس با معرفی سرویس Residential+Portability (R+P) امکان استفاده از اینترنت استارلینک را با 25 دلار هزینه اضافی در ماه، برای مشترکین خود در سفرها فراهم کرده است. البته سرویس جدید تفاوت‌هایی دارد و همانطور که اسپیس ایکس توضیح می‌دهد، R+P برای مشتریانی ایده‌ال است که فقط چند ماه در سال سفر می‌کنند. بنابراین به نظر می‌رسد سرویس جدید فقط برای کاربرانی مفید خواهد بود که تمام زمان خود را مشغول سفر و کمپینگ هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.