رگولاتوری

May 24, 2022
19:06 سه شنبه، 3ام خردادماه 1401
کد خبر: 136091

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان نصر تهران و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری امضا شد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در نشستی که به منظور امضای تفاهم‌نامه در محل دبیرخانه‌ی این سازمان برگزار شد، حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره‌ی سازمان، با بیان اینکه نصر تهران خانه‌ی صنف و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری چراغی برای همراهان این صنف است، گفت: هوش مصنوعی موضوعی است که مقام معظم رهبری به صورت صریح به آن پرداخته‌اند و برای همین نیاز است ما نیز اقدام ویژه‌ای در این‌باره انجام دهیم.
 
او با اشاره به اقدامات نصر تهران در راستای ثبت 22 تیر، روز میلاد حکیم خوارزمی به‌عنوان روز ملی فناوری اطلاعات، بیان کرد: در سال جدید در مورد برخی موضوعات نگاه جدی و متفاوت‌تری خواهیم داشت و از آنجاییکه در نحوه‌ی مواجهه با فناوری‌های نوین مشکلاتی وجود دارد، طبیعتا در رفع اختلال‌های موجود در اندیشگاه‌‎های کشور نیز می‌توانیم کمک کنیم.
 
اسلامی با اشاره به گذشت چند ماه از وقوع جنگ در اوکراین گفت: در همین چند ماه گذشته روسیه در حوزه‌های رمزارزی تغییر فرمان داده است، اما ما هنوز تصویر روشنی در این زمینه نداریم. اقتصاد دیجیتال در ایران هنوز نحیف است و ما موظفیم در این زمینه حرکتی مهم و جدی انجام دهیم.
 
رئیس هیأت مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اعلام آمادگی کرد که این سازمان به عنوان یک رکن مشورتی و با اخذ نظرات متخصصان بخش خصوصی در محیطی داوطلبانه، صنفی و بی‌حاشیه می‌تواند در کنار مجموعه‌های تصمیم‌ساز کشور عمل کند.
 
او با تأکید براینکه نباید بگذاریم پرچم اقتصاد دیجیتال بر زمین بیفتد، افزود: امیدواریم با کمک و همکاری یکدیگر بتوانیم پلی میان اقتصاد نحیف دیجیتال و اقتصاد سنتی در کشور برقرار کنیم.
 
میثم عابدی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز طی سخنانی مسئله‌ی مانع‌زدایی را از مهم‌ترین شعارهای سال دانست و گفت: تا زمانی که برخی دیدگاه‌ها تغییر نکند، مانع‌زدایی انجام نمی‌شود و به تبع آن تولید دانش‌بنیان هم اتفاق نخواهد افتاد.
 
او با اشاره به تفاهمات انجام شده میان این مرکز و وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در تلاشیم اقداماتی در راستای مانع زدایی در حوزه‌ی اقتصاد یجیتال انجام دهیم.
 
در بخش دیگری از این نشست، محمدرضا معبودیان، رییس کمیسیون نرم‏افزارهای هوش مصنوعی و علم داده با ارائه‌ی گزارشی از کمیسیون متبوع خود و 15 کارگروه تخصصی که در ذیل این کمیسیون تشکیل شده است، از چالش‌های مختلفی که در حوزه‌ی هوش مصنوعی احصا شده است، یاد کرد. از جمله بحث تجاری‌سازی، تسهیل‌گری کسب و کار، حوزه‌ی دادگان، اخلاق در AI، ایجاد کنسرسیوم‌های هوش مصنوعی در کشور، تشکیل پوشه‌های صنعتی و انجام اقدامات هماهنگی برای کسانی که در این پوشه‌ها قرار دارند تا ضمن ارائه‌ی بهتر خدمات در بازار بتوانند از خدمات یکدیگر هم بهره‌مند شوند.
 
او با ابراز امیدواری از اینکه این تفاهم نامه در راستای حل چالش‌های یاد شده اجرایی شود، گفت: همچنین امیدواریم بتوانیم در فرایندهای بودجه نویسی به ارکان حکومتی و دولتی کشور کمک کنیم تا بتوانند ضمن بهره‌مندی از حوزه‌ی هوش مصنوعی، خدمات با کیفیت‌تری در کشور ارائه دهند.
 
گفتنی است این تفاهم‌نامه به منظور همکاری در زمینه ارتقای زیست‌بوم هوش مصنوعی به منظور بهبود فضای سیاستگذاری و توسعه‌ی کسب‌وکارهای هوش مصنوعی در کشور توسط حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و میثم عابدی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری امضا شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.