فناوری اطلاعات

May 27, 2022
19:32 جمعه، 6ام خردادماه 1401
کد خبر: 136108

دومین تحقیقات انگلیس از تبلیغات گوگل آغاز شد

رگولاتور رقابت انگلیس دومین تحقیق درباره روش های تبلیغات گوگل را آغاز کرد.
 
به گزارش رویترز، به اعتقاد این رگولاتور ممکن است گوگل رقابت را مختل و به طور غیرقانونی سرویس های خود را ارجحیت داده باشد.
 
تحقیق جدید سازمان رقابت و بازارهای انگلیس(CMA)پس از یک بررسی درباره توافق گوگل و فیس بوک درباره تبلیغات آنلاین انجام می شود.
 
این درحالی است که دولت های سراسر جهان هر روز قوانین سختگیرانه تری علیه شرکت های فناوری آمریکا وضع می کنند. هم اکنون چند تحقیق در سراسر جهان از جمله در آمریکا و اتحادیه اروپا درباره موقعیت این شرکت ها در بازار انجام در حال انجام است.
 
این سازمان روز گذشته اعلام کرد ۳ بخش کلیدی از زنجیره تبلیغات فناوری (سرویس های واسطه گری تبلیغات فناوری) را بررسی می کند. این درحالی است که گوگل بزرگترین تهیه کننده هریک از بخش های کلیدی مذکور است.
 
آندرئا کوشلی در این باره در بیانیه ای گفت: ما نگران هستیم که ممکن است گوگل از موقعیت خود در فناوری تبلیغات به نفع خدمات خود استفاده کند. این روند به ضرر رقبا، مشتریان و در نهایت مصرف کنندگان است.
 
انگلیس سال گذشته قوانین رقابتی جدیدی وضع کرد تا اجازه ندهد گوگل و فیس بوک با تکیه بر سلطه خود بر بازار شرکت های کوچک را کنار بزنند و به مشتریان آسیب برسانند.
 
در همین راستا واحد بازارهای دیجیتال در CMA ایجاد شد که قدرت تعلیق، مسدودساز و معکوس کردن تصمیمات شرکت های فناوری را دارد و می تواند در صورت نافرمانی شرکت های فناوری برای آنها جریمه مالی تعیین کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.