تلفن همراه

گوشی

May 28, 2022
18:25 شنبه، 7ام خردادماه 1401
کد خبر: 136132

مشخصات نمایشگر پیکسل ۷ و ۷ پرو لو رفت

گوگل به احتمال بسیار فراوان قرار است پاییز امسال از پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو رونمایی کند که در همین راستا امروز شاهد افشای مشخصات فنی نمایشگر این دو گوشی بودیم.
گوگل در تلاش است برای رقابت با اپل در بازار آمریکا، فعالیت خود را در ساخت گوشی‌های هوشمند افزایش دهد. در همین راستا حتی با سامسونگ وارد همکاری شده تا بتواند تراشه‌ای اختصاصی برای محصولات خود تولید کند. تراشه‌ای تحت عنوان «تنسور» که در زمینه‌ی هوش مصنوعی، فوق‌العاده قدرتمند و مجهز است. این تراشه در حال حاضر در سری پیکسل ۶ بکار گرفته شده اما گفته می‌شود نسل بعدی آن با قدرت پردازشی و گرافیکی بیشتر و امکانات جذاب‌تر، در سری پیکسل ۷ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
سری پیکسل ۷ در رویداد I/O اخیر گوگل که اوایل این ماه برگزار شد، رونمایی نشد، اما شرکت آمریکایی تیزری را از آن‌ها منتشر کرد. تیزری که در واقع فقط طراحی پنل پشتی این دو محصول را به ما نشان داد که به لطف آن متوجه شدیم سری جدید از پرچم‌داران گوگل فقط از لحاظ طراحی دوربین‌ها روی ماژول با نسل قبل تفاوت خواهند داشت.
 
امروز اما خبر دیگری در رابطه با این گوشی‌ها منتشر شده که به لطف آن توانستیم از مشخصات نمایشگر پیکسل ۷ و ۷ پرو مطلع شویم. اینطور که به نظر می‌رسد، پیکسل ۷ به عنوان پرچم‌دار مدل استاندارد گوگل قرار است نمایشگری ۹۰ هرتزی داشته باشد که وضوح آن به +FHD یا همان ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد. این در حالی است که نمایشگر مدل پرو، ۱۲۰ هرتزی و با وضوح ۳۱۲۰ × ۱۴۴۰ خواهد بود. اگر خبرهای مربوط به گوشی‌های گوگل را دنبال کرده باشید، به احتمال فراوان این اعداد و ارقام برایتان آشنا خواهند بود که حق هم دارید؛ چرا که گوگل دقیقا از همین نمایشگرها برای دو گوشی پیکسل ۶ و ۶ پرو استفاده کرده است.
این اطلاعات را تقریبا می‌توان رسمی دانست چرا که از پروژه‌ی متن باز اندروید می‌آید. ظاهرا وب‌سایت ۹to5Google متوجه شده که گوگل درایورهایی را برای دو نمایشگر جدید توسعه داده که یکی از آن‌ها C10 و دیگری P10 نام‌گذاری شده‌اند. نام رمز گوشی پیکسل ۷ «Cheetah» (چیتا = نوعی گربه‌سان) و نام رمز پیکسل ۷ پرو هم «Panther» (پلنگ = نوعی گربه‌سان) است. اگر به حرف نخست هر نام رمز دقت کنیم، می‌بینیم که نمایشگرهای یادشده به احتمال بسیار فراوان به دو گوشی مورد انتظار گوگل مربوط هستند. این خبر، یک چیز دیگر را هم به ما می‌فهماند و آن این است که سامسونگ وظیفه‌ی ساخت پنل‌های سری پیکسل ۷ را برعهده خواهد داشت. چون شماره مدل آن‌ها با شماره مدل نمایشگرهای سری پیکسل ۶ که سامسونگ آن‌ها را تولید کرده مشابه است.
 
البته شماره مدل نمایشگر بکار رفته در پیکسل ۶ پرو با پیکسل ۷ پرو متفاوت است و نشان از پیشرفت دارد. از آن‌جایی هم که مشخصات فنی نمایشگر گوشی مورد انتظار گوگل نظیر رفرش‌ریت و وضوح تصویر با مشخصات نمایشگر بکار رفته در پیکسل ۶ پرو کاملا یکسان است، بنابراین انتظار می‌رود اگر قرار باشد شاهد بهبودی باشیم، در بخش‌هایی نظیر میزان روشنایی، مصرف انرژی، چگالی تصویر و مواردی از این دست باشد.
 
همچنین به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد نمایشگر پیکسل ۷ را ۱ میلی‌متر باریک‌تر و ۲ میلی‌متر کوتاه‌تر از نمایشگر پیکسل ۶ در نظر بگیرد. در نتیجه‌ی این موضوع، پیکسل ۷ اندکی کوچک‌تر و جمع و جورتر خواهد بود. در طرف مقابل به نظر می‌رسد پیکسل ۷ پرو دقیقا همان اندازه‌ای را خواهد داشت که پیکسل ۶ پرو دارد. اما یک قابلیت خوب پیکسل ۷ پرو این است که از وضوح تصویر ۱۰۸۰P بومی پشتیبانی می‌کند که این یعنی در حالت ذخیره‌ی انر‌ژی (Low Power Mode)، در مصرف باتری به شکلی چشمگیر صرفه‌جویی خواهد شد.
 
در حال حاضر دو خبر تقریبا می‌توان گفت مطمئن در رابطه با سری پیکسل ۷ در اختیار داریم؛ نخست اینکه اندازه‌ی آن‌ها تفاوت معناداری با نسل قبل نخواهد داشت و دوم اینکه از لحاظ ظاهری و مشخصات نمایشگر هم شاهد تغییراتی انقلابی نخواهیم بود. بنابراین به نظر می‌رسد سری پیکسل ۷ در واقع همان گوشی‌ها با پردازنده‌ای جدیدتر و قدرتمندتر باشند. هرچند فعلا چند ماهی تا رونمایی از آن‌ها زمان باقی مانده و باید منتظر ماند و دید چه اطلاعات دیگری در رابطه با آن‌ها منتشر می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.