بازار سرمایه

بانکداری و پرداخت الکترونیک

May 28, 2022
18:27 شنبه، 7ام خردادماه 1401
کد خبر: 136133

حمام خون بیت‌کوین پایان یافت؟

به دلیل اشتهای ضعیف برای ارزهای رمزنگاری‌شده، بیت‌کوین در هفته هشتم با کاهش مواجه شد و ارزش آن طی هفت روز گذشته ۴ درصد کاهش یافته است.
62276048.jpg
سقوط بیت‌کوین منجر به کاهش دارایی‌های دیجیتال در سراسر جهان شده است و انتظار می‌رود با ارزش‌ترین توکن جهان برای هشتمین هفته متوالی از دست برود که طولانی‌ترین افت آن از آگوست ۲۰۱۱ محسوب می‌شود.
 
در همین حال، آلت‌کوین‌ها بسیار سخت‌تر از بیت‌کوین ضربه خوردند در نتیجه سلطه بیت‌کوین به‌طور سرسام‌آور افزایش یافته و این برتری تحت تاثیر موارد مخالف کلان ناشی از انقباض پولی بانک مرکزی ایالات‌متحده همچنین پیامدهای رمزنگاری خاص ناشی از انفجار استیبل کوین ترا در اوایل این ماه است.
 
در هفت روز گذشته، اتریوم تقریبا ۱۲ درصد، پس از آن  کاردانو نیز ۱۲ درصد و سولانا  ۲۰ درصد از ارزش دلاری خود را از دست داده است.
 
در مجموع، ارزش بازار کریپتو در ماه مه ۵۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت که ۲۹ درصد کاهش داشت.
 
اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ و سایر آلتکوین‌های مرتبط با پروژه‌های برجسته دیفای مانند اوالانچ و سولانا بدترین عملکردها را در روز جمعه داشتند و بین ۴ تا ۶ درصد کاهش یافتند.
 
به گزارش کریپتو، ارتباط تنگاتنگ بین ارزهای رمزپایه و سایر دارایی‌های ریسک‌پذیر اخیرا بدون شک از بین رفته است. دارایی‌های دیجیتال عمدتا در حاشیه باقی مانده‌اند در حالی که سهام‌های فناوری ایالات‌متحده پس از هفته‌های رکود مجددا احیا می‌شوند.
 
از آنجایی که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد و انقباضات کمی را آغاز می‌کند، تصویر کلان برای دارایی‌های ریسک‌پذیر تاریک باقی می‌ماند.
 
نقدینگی پایین و شرایط پولی سخت‌تر ممکن است در کوتاه‌مدت منجر به نوسانات شدید قیمت و به‌طور بالقوه نوسانات نزولی بیشتر شود.
 
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۲۰ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۵.۹۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۲ درصد کاهش داشته است.
 
حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱.۹۳ میلیارد دلار است که ۲۵.۵۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۶.۰۶ میلیارد دلار است که ۷.۴۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۷۱.۴۳ میلیارد دلار است که ۸۷.۱۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.
 
به روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۲:۰۰ ظهر به وقت شرقی)
 
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
 
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۲۸ هزار و ۸۲۸.۹۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۳  درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۳ درصد کاهش
 
۲- اتریوم
قیمت: هزار و ۷۶۱.۴۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۰.۹۲ درصد کاهش
 
۳- بایننس کوین
قیمت: ۳۰۱.۶۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۴۹ درصد کاهش
 
۴- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹ دلار  
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد افزایش
 
۵- سولانا
قیمت: ۴۱.۶۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۹۶  درصد کاهش
 
۶- کاردانو
قیمت: ۰.۴۶۰۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۰۴ درصد کاهش
 
۷- ریپل
قیمت: ۰.۳۸۶۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۳۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۶.۷۴ درصد کاهش
 
۸- پولکا دوت
قیمت: ۹.۱۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۱۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۹۸ درصد کاهش
 
۹ – یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش
 
۱۰- دوج کوین
قیمت: ۰.۰۸۲۲۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۴۷ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۶۹ درصد کاهش
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.