سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 29, 2022
19:11 یکشنبه، 8ام خردادماه 1401
کد خبر: 136160

افشای جزئیات جدید درباره نسل بعدی تراشه پرچمدار اگزینوس سامسونگ

چند وقت پیش خبرهایی مبنی بر توسعه نسل بعدی تراشه پرچمدار اگزینوس سامسونگ منتشر شده‌ بود و حتی شماره مدل آن، S5E9935 هم لو رفته بود. اما اکنون به نظر می‌رسد اسم رمز این تراشه نیز افشا شده است.
بنا به گفته یکی از منابع معتبر دنیای فناوری به نام «رولند کوانت»، اسم رمز تراشه پرچمدار اگزینوس بعدی سامسونگ «کوادرا» (Quadra) است. این در حالی است که سامسونگ اوایل امسال اگزینوس 2200 را با نام رمز Pamir برای گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس به همراه S22 اولترا معرفی کرد، اما همچنان مشخص نیست که کوادرا به عنوان اگزینوس 2300 عرضه خواهد شد یا خیر.
 
البته استفاده اگزینوس 2200 از شماره مدل S5E9925 که در رده شماره مدل S5E9935 تراشه آینده سامسونگ قرار دارد نیز بیش از پیش احتمال توسعه جایگزین اگزینوس 2200 را تقویت می‌کند.
ویژگی‌های احتمالی نسل بعدی تراشه اگزینوس
بنابر اخبار موجود، به نظر می‌رسد این تراشه تازه سامسونگ از فرایند ساخت 3 نانومتری GAA استفاده می‌کند و دارای جدیدترین هسته‌های ARM و تراشه گرافیکی بروزرسانی شده Xclipse روی تراشه گرافیکی جدید AMD Radeon خواهد بود.
 
همچنین انتظار می‌رود تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری در اواخر سال جاری آغاز شود که با برنامه زمانی تراشه آتی اگزینوس در هماهنگی کامل قرار دارد.
 
البته برخی از شایعات دیگر گویای آن هستند که سامسونگ تا 2 سال آینده از تراشه‌های اگزینوس در سری پرچمدار گلکسی S استفاده نخواهد کرد و دلیل این امر نیز عملکرد ضعیف و ایرادات فنی عنوان شده است. این گزارش‌ها بیان می‌کنند که سامسونگ با جمع‌آوری تیمی 1000 نفره در پی طراحی یک تراشه جدید از صفر است تا بتواند سال 2025 از آن در سری گلکسی S25 بهره‌برداری کند.
 
به هر حال در پایان تنها باید منتظر تایید رسمی این کمپانی ماند و دید که سامسونگ برای تولید تراشه‌های نسل آتی اگزینوس چه خواب‌هایی در سر دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.