تبلت

تلفن همراه

May 29, 2022
19:18 یکشنبه، 8ام خردادماه 1401
کد خبر: 136164

با وجود حکمرانی اپل بر بازار تبلت چین، فروش سالانه آیپد در این کشور ۲۰ درصد کاهش یافته است

درحالی‌که اپل همچنان به رهبری بر بازار تبلت‌ها در چین ادامه می‌دهد، میزان فروش تبلت‌های این شرکت به‌دلیل محدودیت‌های تولید قطعات، در سه‌ماهه‌ی اول کاهش یافته است.
 
لوکا ماستری، مدیرمالی اپل در جریان برگزاری آخرین کنفرانس مالی این شرکت گفت: «ما در هر یک از دسته‌بندی‌های محصولات خود غیر از آیپد که عرضه‌ی آن در سه‌ماهه اول به‌میزان درخورتوجهی کاهش یافته است، رشد کرده‌ایم.»
 
اکنون گزارش تحلیلی جدیدی که درمورد فروش تبلت در چین منتشر شده، نشان می‌دهد این شرکت همچنان برترین فروشنده‌ی تبلت در این کشور محسوب می‌شود، اما میزان فروش آن کاهش درخورتوجهی یافته است.
 
به گزارش PatentlyApple به نقل از Canalys، اپل و هواوی در رتبه‌بندی برترین فروشندگان تبلت در چین به‌ترتیب جایگاه اول و دوم را به‌خود اختصاص داده‌اند. البته هر دو شرکت یادشده به‌ترتیب با کاهش فروش ۲۹ درصدی و ۱۱ درصدی مواجه شده‌اند. شیائومی با تمرکز بیشتر روی سری می‌پد، با فروش ۶۰۰ هزار دستگاه و رشد ثابت نسبت به سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته، به رتبه‌ی سوم این فهرست صعود کرد. آنر با رشد سالانه‌ی دو درصدی در جایگاه چهارم برترین فروشندگان تبلت در چین قرار گرفت، درحالی‌که لنوو با ۱۷ درصد کاهش سال‌به‌سال در ارسال محموله‌ها، رتبه‌ی پنجم را به خود اختصاص داده است.
اِما زو، تحلیل‌گیر Canalys در توضیحات خود گفت:
 
افزایش استفاده از تبلت در چین درطول همه‌گیری کرونا، راه را برای ورود فروشندگان جدید به بازار هموار کرده است. محموله‌های تبلت در سال ۲۰۲۰ به بالاترین حد خود رسیده و اپل از این وضعیت بهترین بهره را برد، زیرا گزینه‌های تجاری محدودی مثل هواوی وجود داشت. اگرچه با بازگشت زندگی به حالت عادی، شتاب این بازار کم شده، اما اکنون شاهد ایجاد وضعیت مشابهی هستیم زیرا آخرین قرنطینه‌ها می‌تواند تقاضا را در این بازار افزایش دهد. تفاوت این است که این‌ بار فروشندگان گوشی‌های هوشمند مثل ویوو، اوپو و ریلمی نیز اولین تبلت‌های خود را به‌عنوان بخشی از استراتژی‌هایی برای ایجاد اکوسیستم محصول گسترده‌تر، عرضه کرده‌اند. این شرکت‌ها زمانی وارد بازار شده‌اند که دولت چین سرمایه‌گذاری در آموزش دیجیتال را نه‌تنها در شهرهای بزرگ، بلکه در شهرهای کوچک‌تر و مناطق روستایی نیز تشویق می‌کند. موفقیت این شرکت‌ها کاملاً بر توانایی آن‌ها در ارائه‌ی تجربیات کاربری مناسب و باکیفیت، مطابق نیازهای درحال تحول مصرف‌کننده و همچنین پیمایش یک محیط زنجیره‌ی تأمین دشوار بستگی دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.