سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 30, 2022
11:25 دوشنبه، 9ام خردادماه 1401
کد خبر: 136206

احتمال رونمایی مک‌بوک ایر بازطراحی‌شده در WWDC 2022 شدت گرفت

اپل ممکن است سخت‌افزار مک جدید را در WWDC رونمایی کند و مک‌بوک ایر بازطراحی‌شده محتمل‌ترین اعلامیه‌ی سخت‌افزاری این رویداد است.
 
در خبرنامه امروز Power On، مارک گورمن انتظارات خود را برای سخت‌افزارهای اپل شرح داد؛ سخت‌افزارهایی که احتمالاً در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان امسال (WWDC) رونمایی می‌شوند.
 
به‌گزارش مک رومرز، نشانه‌هایی از realityOS، سیستم‌عاملی که مدت‌ها شایعه می‌شد روی هدست واقعیت ترکیبی اپل اجرا می‌شود، در اوایل سال جاری به‌دست آمد. همین مسئله باعث شد شور و اشتیاق طرفداران AR و VR اپل بیشتر شود و فکر کنند این پروژه در سال جاری رونمایی می‌شود. البته با وجود همه‌ی شواهد، گورمن به احتمال معرفی «هدست‌های اپل» کمی محتاطانه نگاه کرده است.
 
گورمن پیش‌تر گزارش داده بود که احتمالاً عرضه‌ی این هدست تا سال ۲۰۲۳ به‌تعویق خواهد افتاد؛ زیرا مشکلات متعددی ازجمله مشکلات ناشی از گرم‌شدن بیش‌از‌حد تراشه و مسائل مربوط به دوربین و نرم‌افزار سر راه آن قرار دارد.
 
به‌گزارش گورمن، درصورتی‌که اپل سخت‌افزار جدیدی رونمایی کرد، احتمالاً اعلامیه‌های مربوط به مک در WWDC سال جاری بیشتر هستند. او می‌گوید اپل قصد داشته است مدل جدید مک‌بوک ایر با تراشه‌ی M2 را در WWDC امسال به نمایش بگذارد؛ اما به‌نظر می‌رسد مشکلات زنجیره‌ی تأمین این جدول زمانی را پیچیده کرده است:
 
اگر سخت‌افزاری در WWDC وجود داشته باشد، احتمالاً یکی از دستگاه‌های مک خواهد بود. این شرکت قصد دارد مک‌بوک ایر بعدی را با تراشه‌ی M2 در کنفرانس خود معرفی کند. بحران اخیر زنجیره‌ی تأمین به‌دلیل قرنطینه‌ی کرونایی چین این موضوع را پیچیده کرده است؛ اما توسعه‌دهندگان می‌گویند کارمندان اپل به‌طور فزاینده‌ای از نسل بعدی مک‌بوک ایر با اپ‌های آن استفاده می‌کنند. این امر می‌تواند نشان‌دهنده‌‌ی نزدیک‌شدن مک جدید باشد.
 
علاوه‌بر هرگونه رونمایی سخت‌افزاری احتمالی، قرار است دوشنبه ششم ژوئن (شانزدهم خرداد) به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار جدیدی برای سیستم‌عامل‌های اپل ازجمله iOS 16 ،iPadOS 16 ،watchOS 9 ،tvOS 16 و macOS 13 در WWDC به‌نمایش گذاشته شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.