رگولاتوری

May 30, 2022
19:31 دوشنبه، 9ام خردادماه 1401
کد خبر: 136235

گلایه کارگزاران مخابرات روستایی از خلف وعده مخابرات در طبقه‌بندی مشاغل

برخی از کارگزاران مخابرات روستایی از دریافت نکردن حقوق و مزایای قانونی طبقه‌بندی مشاغل در شرکت مخابرات گلایه دارند.
 
برخی از کارگزاران مخابرات روستایی در تماس با خبرگزاری فارس از دریافت نکردن حقوق و مزایای قانونی طبقه بندی مشاغل در شرکت مخابرات گلایه کردند.
 
قربانزاده یکی از نمایندگان این کارگزاران به فارس، گفت: با پیگیری های چند ساله، کارگزاران دفاتر ICT روستایی شرکت مخابرات از سال ۸۸ مشمول اجرای طرح طبقه بندی مشاغل شده اند.
 
وی گفت: از سال ۹۳ این شرکت با کارگزاران قرارداد دائمی منعقد کرده است اما از اجرای مطالباتی از قبیل طبقه بندی مشاغل، پرداخت رفاهیات و پرداخت های مناسبتی خودداری خودداری می‌ کند.
 
قربانزاده گفت: در سال ۱۳۹۹ طرح طبقه بندی مشاغل بازنگری شد و گروه طبقه بندی این کارگران از ۶ تا ۹ معین شده است که مورد تایید گروه طبقه بندی مشاغل مخابرات قرار گرفته است.
 
این کارگزار مخابرات روستایی ادامه داد:‌ در سال ۱۴۰۰ وزارت کار با ارسال نامه ای به شرکت مخابرات ایران اصلاح سوابق و ایجاد پایه سنوات و ارسال لیست تطبیق برای کارکنان مخابرات روستایی را خواستار شد که تاکنون این درخواست اجابت نشده است.
 
وی افزود: همچنین در جلسه ۲۹ فروردین  ۱۴۰۱ جلسه ای با حضور حقوقدانان شرکت مخابرات ایران، نماینده دیوان عدالت، مدیر کل روابط کار وزارت کار و نمایندگان کارگزاران در وزارت کار برگزار شد.
 
وی افزود: باوجود قانون آرای هیئت عمومی و کمیسیون تخصصی و نظر مثبت نماینده دیوان عدالت و وزارت کار، نمایندگان مخابرات از اصلاح سوابق و پایه سنوات و پذیرش اجرای قانون و آرای دیوان عدالت اداری خودداری کردند. در ادامه قرار شد نمایندگان مخابرات طی ده روز این موضوع را تعیین تکلیف کنند که تاکنون هیچ کاری انجام نداده اند. 
 
این کارگزار مخابرات روستایی ادامه داد: به این ترتیب، کارگزاران مخابرات روستایی با وجود داشتن مستندات لازم،‌ از دریافت حقوق و مزایای قانونی طبقه بندی مشاغل، دریافت رفاهیات، دریافت پرداختی های مناسبتی کارفرما و مصوبات آیین نامه استخدامی محروم‌ هستند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.