رسانه‌های اجتماعی

May 30, 2022
19:31 دوشنبه، 9ام خردادماه 1401
کد خبر: 136236

روسیه از اپل، گوگل و پنج شرکت بزرگ دیگر با تقاضای جریمه‌های هنگفت، شکایت کرد

شکایت روسیه از اپل، گوگل، توئیچ و چند شرکت بزرگ دیگر دنیای فناوری، آن‌ها را به پرداخت جریمه‌های هنگفت وادار می‌کند.
سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه (روسکومنادزور) اعلام کرد به دلیل نقض قوانین مربوط به داده‌های شخصی از شرکت‌های فناوری خارجی از جمله گوگل، Airbnb، پینترست، Likeme، توئیچ، اپل و United Parcel Service شکایت کرده است.
 
گیزچاینا می‌گوید روسیه سال گذشته نیز گوگل را به دلیل ذخیره نکردن اطلاعات شخصی کاربران روسی در پایگاه داده‌ای در این کشور ۳ میلیون روبل (۴۶۵۴۰ دلار) جریمه کرده بود. حال به نظر می‌رسد شکایت جدیدی علیه گوگل به دلیل نقض مکرر قوانین روسیه تنظیم شده که می‌تواند برای آن دردسرساز باشد. درصورت مجرم شناخته شدن شرکت مذکور، جریمه‌ی گوگل می‌تواند بین ۶ میلیون روبل (۹۱۰۰۰ دلار) تا ۱۸ میلیون روبل (۲۷۳۰۰۰ دلار) باشد. سرویس فدرال روسیه ادعا می‌کند ممکن است این شرکت‌ها مجبور شوند برای اولین تخلف بین یک میلیون روبل (۱۵۰۰۰ دلار) تا ۶ میلیون روبل (۹۱۰۰۰ دلار) بپردازند.
 
از زمان درگیری بین روسیه و اوکراین، چندین شرکت خاک روس‌ها را ترک کرده‌اند. بیشترشان آن‌هایی هستند که با آمریکا ارتباط دارند و پس از تحریم‌های متعدد اتحادیه اروپا، آمریکا و بریتانیا، از بازار کشور مذکور خارج شدند. مطمئناً مقامات روسی شرکت‌های مذکور را به‌راحتی رها نمی‌کنند. علاوه بر جریمه‌های متعدد، ممکن است مجبور شوند زیرساخت‌هایی را که در روسیه دارند نیز از دست بدهند.
 
مقاله‌ی مرتبط:
روسیه احتمالاً استفاده از رمزارزها را برای پرداخت‌های بین‌المللی مجاز می‌کند
ازآنجاکه گوگل «مکرراً از حذف محتوای ممنوعه روسی خودداری کرد»، روسیه گفت علیه آن پرونده تشکیل خواهد داد. این کشور همچنین جریمه گردش مالی ۷٫۲ میلیارد روبلی (۱۱۰ میلیون دلار) را اعمال می‌کند. براساس پایگاه داده سرویس مارشال فدرال روسیه (FSSP)، مقامات مربوطه در تاریخ ۲۹ آوریل براساس حکم دادگاه تاگانسکی مسکو، اقدامات اجرایی علیه این شرکت را آغاز کرده‌اند. به گزارش اینترفاکس، دادگاه گوگل را براساس بند ۵ ماده ۱۳.۴۱ قانون تخلفات اداری محکوم کرد. این کد مربوط به تخلفات مکرر برای حذف اطلاعات توسط صاحبان منابع اینترنتی است.
 
مهلت گوگل برای پرداخت داوطلبانه این جریمه در ۱۹ مارس به پایان رسید. دادگاه روسیه همچنین گوگل را به دلیل امتناع از حذف محتوای ممنوعه از یوتیوب به پرداخت ۳ میلیون روبل جریمه کرده است.
 
حال باید منتظر ماند و دید شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری چه جوابی به اقدامات اخیر دولت روسیه می‌دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.