5G, 6G, vRAN, OpenRAN

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 30, 2022
19:43 دوشنبه، 9ام خردادماه 1401
کد خبر: 136238

برترین برنامه‌های فروشگاه مایکروسافت در سال ۲۰۲۲ انتخاب شدند

مایکروسافت با برگزاری نظرسنجی در میان کاربران ویندوز ۱۰ و ۱۱، برترین برنامه‌های منتشرشده در فروشگاه خود را در چند دسته‌بندی مختلف انتخاب کرد.
 
مایکروسافت اوایل ماه جاری برای انتخاب بهترین برنامه‌هایی که کاربران ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ می‌توانند از فروشگاه این شرکت دانلود کنند، نظرسنجی برگزار کرد. جامعه‌ی ویندوز چندین پروژه‌ را در دسته‌بندی‌های مختلف نامزد و اکنون غول فناوری مستقر در ردموند نتایج آن را منتشر کرده است.
 
به‌گزارش Neowin، برندگان جوایز بهترین برنامه‌های فروشگاه مایکروسافت در سال ۲۰۲۲ در دسته‌بندی‌های مختلف بدین‌شرح‌اند:
 
کاربردی (Utility) – ShareX و Speedtest از Ookla
دسته‌بندی کاربردی برای شناسایی برنامه‌هایی است که به‌ خودکارسازی وظایف، تشخیص مشکلات، اشتراک‌گذاری اسکرین‌شات، پیمایش درایورها و… کمک می‌کنند. اگر از این نوع برنامه‌ها مدام استفاده می‌کنید؛ پس بسیار ضروری به‌نظر می‌رسند.
 
نرم‌افزارهای Torrex Lite و Fluent Screen Recorder نیز در جایگاه‌ دوم بهترین برنامه‌های دسته‌بندی کاربردی در فروشگاه مایکروسافت قرار گرفته‌اند.
 
مدیریت فایل (File Manager) – Files و Rufus
برنامه‌های این دسته‌بندی به مدیریت فایل‌ها روی رایانه‌ی شخصی ویندوزی شما کمک می‌کنند. این نرم‌افزارها امکان مشاهده، مرتب‌سازی، ویرایش ابرداده، تبدیل، فشرده‌سازی و… را فراهم می‌کنند. براساس نظر کاربران، برنامه‌های 8Zip و One Commander نیز در جایگاه دوم بهترین نرم‌افزارهای مدیریت فایل فروشگاه ویندوز قرار گرفته‌اند.
 
پلفترم‌های باز (Open Platform) – Auto Dark Mode، EarTrumpet و ModernFlyouts
ویندوز پلتفرمی باز برای نوآوری است. می‌دانیم که هر کاربر با روش خاص خود از این سیستم‌عامل استفاده می‌کند و برخی تمایل دارند بخش‌های مختلف رابط کاربری را تغییر دهند یا دسترسی آسان‌تری به برخی ویژگی‌ها داشته باشند. این‌ها برنامه‌هایی هستند که کاربران اعلام کرده‌اند ویندوز را به پلتفرمی با قابلیت سفارشی‌سازی تبدیل کرده‌اند.
 
Lively Wallpaper و TranslucentTB در رده‌ی دوم برترین برنامه‌های دسته‌بندی پلتفرم‌باز در فروشگاه ویندوز قرار گرفته‌اند.
 
مایکروسافت درنهایت به چند برنامه‌ی جذاب دیگر در دسته‌بندی‌های مختلف اشاره کرده است. ویراستاران فروشگاه مایکروسافت پروژه‌هایی مثل Talk for Me ،‌FluentCast ،‌DrawboardPDF و تلگرام را به‌عنوان نرم‌افزارهای برتر از نگاه خود انتخاب کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.