تلفن همراه

گوشی

May 31, 2022
15:01 سه شنبه، 10ام خردادماه 1401
کد خبر: 136272

سری آنر ۷۰ به طور رسمی معرفی شد

شرکت آنر بالاخره پس از مدت‌ها انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیار از سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار آنر ۷۰ به طور رسمی در چین رونمایی کرد. مطابق انتظار این سری شامل سه مدل آنر ۷۰، آنر ۷۰ پرو و آنر ۷۰ پرو پلاس است و به عنوان جانشین سری آنر ۶۰ در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. البته مدل پرو پلاس برای اولین بار به مدل‌های سری آنر اضافه شده است. آنر ۷۰ پرو و مدل پرو پلاس جدا از تفاوت‌های جزئی که با هم دارند، از طراحی و مشخصات تقریباً یکسانی بهره می‌برند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.
آنر ۷۰ پرو و آنر ۷۰ پرو پلاس به نمایشگرهای ۱۰ بیتی OLED ساخت شرکت BOE چین مجهز هستند که نرخ رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی را به کاربران ارائه می‌دهند. هر دو گوشی از نمایشگر ۶.۷۸ اینچی بهره می‌برند، اما نمایشگر مدل پرو از رزولوشن FHD+ پشتیبانی می‌کند و نسخه‌ی پرو پلاس نیز رزولوشن QHD+ را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. هر دو گوشی همچنین از نمایشگر خمیده، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و حفره‌ی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی بهره می‌برند.
در قاب پشتی هر دوی گوشی مدل پرو آنر ۷۰ شاهد یک ماژول دوربین مستطیلی شکل هستیم. دوربین اصلی همه‌ی مدل‌های سری آنر ۷۰ که سنسور IMX800 سونی است، دقتی ۵۴ مگاپیکسلی دارد و دوربین اولترا واید این مدل‌ها را نیز یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد. علاوه بر این در مدل‌های پرو و پرو پلاس، یک دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که بزرگنمایی نوری سه برابری و زوم دیجیتال سی برابری را ارائه می‌دهد. همچنین روی پنل جلویی هر دو مدل پرو این سری یک دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی تعبیه شده که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند.
 
آنر برای مدل پرو از پردازنده‌ی Dimensity 8000 مدیاتک به عنوان قلب تپنده بهره برده است. باید خاطر نشان کنیم این پردازنده که با فرآیند ساخت ۵ نانومتری TSMC تولید شده یک تراشه‌ی هشت هسته‌ای تلقی می‌شود که مجهز به چهار هسته‌ی پرمصرف Cortex A78 و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex A55 است. این هسته‌ها با فرکانس کاری ۲.۷۵ گیگاهرتز کار می‌کنند و در کنار آن‌ها پردازنده‌ی گرافیکی Mali 610 و واحد پردازشی شتاب یافته MediaTek 580 قرار گرفته است.
 
آنر ۷۰ پرو پلاس نیز مجهز به پردازنده‌ی Dimensity 9100 مدیاتک است که هنوز معرفی نشده است. گفته می‌شود که این پردازنده‌ی جدید اولین چیپستی خواهد بود که از فرآیند ۳ نانومتری TSMC استفاده می‌کند که البته صحت این خبر هنوز به طور رسمی تأیید نشده است. اما به طور کلی می‌توان گفت که تراشه‌های سری Dimensity 9000، از یک هسته Cortex-X2 با سرعت ۳.۰۵ گیگاهرتز، سه هسته A710 و چهار هسته A510 استفاده می‌کنند و به واحد پردازش گرافیکی Mali-G710 MC10 مجهز هستند.
 
علاوه بر این‌ها، ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی UFS 3.1 نیز تعبیه شده است. منبع انرژی آنر ۷۰ پرو و آنر ۷۰ پرو پلاس از باتری با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شوند و از شارژر با سرعت شارژ ۱۰۰ وات نیز پشتیبانی می‌کنند.
گوشی آنر ۷۰ که ضعیف‌ترین گوشی این سری به شمار می‌آید، از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی OLED با رزولوشن FHD+ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. علاوه بر سنسور اصلی و اولترا واید مشابه‌ی مدل‌های پرو، این گوشی مجهز به سنسور عمق میدان ۲ مگاپیکسلی است. همچنین آنر روی پنل جلویی این گوشی یک دوربین سلفی در حفره‌ی نمایشگر تعبیه کرده که دقتی ۳۲ مگاپیکسلی دارد. اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس به عنوان مغز متفکر این گوشی در نظر گرفته شده که همانند سایر مدل‌ها همراه با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی UFS 3.1 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
 
باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی منبع تغذیه‌ی این گوشی هوشمند است که با سرعت ۶۶ واتی انرژی مجدد خود را بدست می‌آورد. از دیگر مشخصات هر سه مدل این سری می‌توان به سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MagicUI 6.1، پورت USB-C و نسخه‌ی ۵.۲ بلوتوث اشاره کرد. در نهایت باید به قیمت‌های پایه این سه مدل بپردازیم که به ترتیب آنر ۷۰، آنر ۷۰ پرو و آنر ۷۰ پرو پلاس با قیمت‌های ۴۰۵، ۵۵۵ و ۶۶۰ دلاری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.