تلفن همراه

گوشی

June 1, 2022
13:51 چهارشنبه، 11ام خردادماه 1401
کد خبر: 136294

سلطنت سامسونگ بر بازار گوشی‌های تاشو همچنان ادامه دارد

با وجود اینکه سامسونگ همچنان حاکم بلامنازع بازار گوشی‌های تاشو است، ولی هواوی هم در این بازار توانسته سهم قابل توجهی را تصاحب کند. بر اساس آمارهای منتشر شده، طی سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۲، گوشی تاشوی هواوی P50 Pocket حدود ۲۰ درصد از بازار گوشی‌های تاشو را در اختیار گرفته است.
 
برای مقایسه باید بگوییم که سهم بازار گوشی‌های تاشوی هواوی در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ فقط ۹ درصد بوده است. با وجود اینکه هواوی در این زمینه هنوز تهدید بزرگی برای سامسونگ محسوب نمی‌شود، اما در ادامه می‌تواند به رشد خود در این بازار ادامه دهد. بازار گوشی‌های تاشو هنوز وسعت چندانی ندارد اما با توجه به رشد قابل توجه آن، شرکت‌های زیادی در حال ورود به این حوزه هستند.
 
روی هم رفته در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۲ حدود ۱۶ میلیون گوشی تاشو راهی بازار شده که در کل رقم قابل توجهی به حساب نمی‌آید اما بدون شک تا چند سال آینده این رقم چندین برابر خواهد شد. در این مدت سامسونگ توانسته ۷۴ درصد از این بازار را از آن خود کند که در رتبه‌ی اول و دوم گوشی‌های گلکسی زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ دیده می شود. گوشی هواوی P50 Pocket با کمی اختلاف نسبت به زد فولد ۳ توانسته در رتبه‌ی سوم قرار بگیرد.
بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده، گوشی‌های زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ تا حدی ارزان‌تر از نسل قبلی خود هستند و به همین خاطر مدیران سامسونگ پیش‌بینی کرده‌اند که این گوشی‌ها آمار فروش بسیار بالاتری خواهند داشت. با وجود اینکه شرکت‌هایی مانند شیائومی، وان‌پلاس، اوپو و ویوو وارد بازار گوشی‌های تاشو شده‌اند، اما این گوشی‌ها صرفا در قفسه‌های فروشگاه‌های چینی قرار گرفته‌اند.
 
اگر این شرکت‌ها در سال ۲۰۲۲ بتوانند گوشی‌های تاشو خود را راهی بازارهای جهانی کنند، سامسونگ با رقبای بسیار قدرتمندی روبرو خواهد شد. بنابراین باید ببینیم آیا سامسونگ در ماه‌های آتی سال جاری میلادی می‌تواند فاصله‌ی خود را در این بازار نسبت به رقبا حفظ کند یا نه.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.