رگولاتوری

June 1, 2022
19:32 چهارشنبه، 11ام خردادماه 1401
کد خبر: 136307

ایران نامزد عضویت در شورای اتحادیه جهانی مخابرات شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی در ژنو، از نامزدی ایران برای عضویت در شورای ITU در دوره چهارساله جدید خبر داد.
14010311000530_Test_PhotoN.jpg
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از حضور در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی را ارائه کرد.
 
وی در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: از روز دوشنبه برای شرکت در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی به ژنو آمده‌ام. تلاش می‌کنم در حاشیه این اجلاس با وزرای دیگر کشورها و مقامات سازمان‌های مرتبط رایزنی کنم.
 
وی ادامه داد: در روز اول با معاون وزیر امور داخلی و ارتباطات ژاپن و وزیر ارتباطات و اقتصاد دیجیتال نیجریه دیدار کردم. دیدارهایی سازنده که ان‌شالله نتیجه‌بخش هم خواهد بود.
 
زارع پور افزود: آقای یوجی ساساکی، معاون وزیر امور داخلی و ارتباطات ژاپن، بالاترین مقام حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ژاپن به حساب می‌آید. ژاپنی‌ها در این دیدار درخواست حمایت ایران از نامزدی ژاپن برای عضویت در شورای ITU را مطرح کردند. ما سوابق خوبی در همکاری با ژاپنی‌ها داریم. مرکز تحقیقات مخابرات که حالا به نام پژوهشگاه ارتباطات تغییر نام یافته با همکاری ژاپنی‌ها راه‌اندازی شده است. این همکاری در سالهای متمادی ادامه داشته و در حال حاضر هم زمینه آن به‌ویژه در حوزه انتقال دانش و فناوری اطلاعات و برگزاری کارگاه‌های مشترک فراهم است.
 
وی ادامه داد: بخشی از این همکاری می‌تواند در حمایت متقابل ایران و ژاپن در کسب کرسی‌های سازمان‌های بین‌المللی متجلی شود. ما هم متقاضی حمایت ژاپن از نامزدی ایران در شورای ITU برای دوره چهارساله جدید شدیم.
وزیر ارتباطات افزود: همچنین با عیسی علی ابراهیم، وزیر ارتباطات و اقتصاد دیجیتال نیجریه و دبیر 2022 WSIS دیدار کردم. مسائل فراوانی در همکاری ایران با WSIS وجود دارد. موضوع این دیدار بیشتر حول «حکمرانی سایبری» بود، موضوعی که بستر طرح و پیشبرد آن در اجلاس حاضر فراهم است.
 
به گفته وی، در این دیدار برخی از ظرفیت‌های بومی در اقتصاد پلتفرمی و دستاوردهای فضایی کشورمان را معرفی و به ظرفیت همکاری ایران و نیجریه،به‌ویژه در ایجاد و توسعه پارک‌های علم و فناوری اشاره کردم.
 
وی افزود: وزیر نیجریه‌ای علاقه زیادی به گسترش روابط با جمهوری اسلامی به‌ویژه در حوزه‌های فضایی و ارتباطی داشت و از من برای سفر به آن کشور به منظور رسیدن به تفاهم و توافق‌های عملیاتی دعوت کرد. من هم طبق عرف دیپلماتیک و به منظور معرفی ظرفیت‌های جمهوری اسلامی در حوزه خدمات ارتباطی و فضای مجازی از علی ابراهیم برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کردم.
زارع پور تصریح کرد: امیدوارم در ادامه این سفر و برنامه‌های فشرده‌ای که پیش‌بینی شده دستاوردهای امیدبخشی برای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان به ارمغان آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.